تخلفات سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع می گردد

به گزارش مجله اینمن، رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی از ارسال گزارش تخلفات مرتبط با سهام عدالت به صحن مجلس اطلاع داد و گفت: هفته آینده درخصوص اعمال ماده 234 در رابطه با پرونده تخلفات ترخیص کالاها و عدم رعایت ضوابط، رای گیری می گردد.

تخلفات سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایرنا ، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه امروز کمیسیون مالی مجلس با اشاره به تصویب گزارش ماده 234 کمیسیون مالی درخصوص تخلفات مرتبط با سهام عدالت اظهارکرد: براین اساس کمیسیون در ماه های اخیر گزارشی با هدف آنالیز نحوه واگذاری و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با سهام عدالت تهیه کرد. گزارشی مبنی بر اینکه چه تخلفاتی در این حوزه افتاده و افراد در چه حوزه هایی از قانون عدول نموده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سهام عدالت در کشور از سال 85 مطرح شده است، اضافه نمود: این گزارش به صحن علنی ارسال می گردد و درصورت موافقت صحن علنی، پرونده تمامی افرادی که در طول این سال ها از قانون در ارتباط با موضوع سهام عدالت، نحوه واگذاری و ترکیب سهام عدالت عدول نموده اند به دستگاه قضا ارسال خواهد شد.

کلیات لایحه دولت درخصوص اصلاح بندهایی از قانون بیمه شخص ثالث تصویب شد

پورابراهیمی از تصویب کلیات لایحه دولت درخصوص اصلاح بندهایی از قانون بیمه شخص ثالث در کمیسیون متبوعش اطلاع داد و اضافه نمود: باتوجه به اینکه در قانون قبلی تعاریفی در ارتباط با خودروهای متعارف، غیرمتعارف و سقف تعهدات بیمه ای مطرح بود اما از آنجا که در طول ایام اخیر به دلیل افزایش قیمت خودرو، این سقف ها و تعهدات بهم ریخته است، دولت پیشنهاد داد؛ مکانیزم جدیدی برای آن در نظر بگیرند یا در قانون عبارت متعارف و غیرمتعارف را حذف گردد و در نهایت سقف ها تغییر پیدا کند که این موضوع در دستور کار کمیسیون نهاده شد و کلیات اصلاحات درخواستی در رابطه با قانون بیمه شخص ثالث به تصویب رسید.

رییس کمیسیون مالی مجلس همچنین با یادآوری اینکه 47 نفر از نمایندگان درخواست اعمال ماده 234 را در رابطه با نحوه ترخیص کالاهای گمرک، تخلفات وزارتخانه های اقتصاد و صمت، معاونت مالی رییس جمهور، بانک مرکزی و دستگاه های دیگر در این رابطه داشتند، گفت: گزارش این درخواست در کمیسیون آنالیز شد لذا هفته آینده درخصوص اعمال ماده 234 در رابطه با پرونده تخلفات ترخیص کالاها و عدم رعایت ضوابط، رای گیری می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1420

به "تخلفات سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلفات سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید