تزیین پشمک، مخصوص شب یلدا

به گزارش مجله اینمن، سفره شب یلدا، یک ویترین زیبا از غذاها و خوراکی های رنگارنگ برای شب نشینی است. پشمک یکی از شیرینی های خوشمزه است که علاوه بر طعم دوست داشتنی، امکان سفره آرایی را به شما کدبانوها می دهد. پیشنهاد می کنیم برای شب نشینی شب یلدا مقداری پشمک خریده و سفره تان را در فرمی زیبا، آماده مهمان نوازی کنید. پشمک به عنوان دسر پاییزی سایر شب های طولانی پاییز هم یک انتخاب دوست داشتنی است. شب یلدا، بلندترین شب سال است که بیشتر ایرانی ها و بسیاری از اقوام مختلف را دور هم جمع می نماید. بدون شک شب نشینی در بلندترین شب سال احتیاج به غذاها و خوارکی های متنوع دارد، تا بساط مهمانی به برترین شکل ممکن فراهم گردد. برای تزیین پشمک ایده های بسیار زیادی قابل اجراست. در آموزش امروز چندین مدل ساده و زیبا که به راحتی می توانید آماده کنید برای شما عزیزان قرار داده ایم.

تزیین پشمک، مخصوص شب یلدا
مواد لازم برای تزیین پشمک
پشمک سفید، شکلاتی، زعفرانیبه میزان لازم
شکلات چیپسیبه میزان لازم
روبانبه میزان لازم
آبنبات های رنگیبه میزان لازم

دوستان عزیز دقت کنید که در طول انجام کار، دست شما و ظروفی که مصرف می کنید در تمامی مراحل باید کاملا خشک باشند. حتی قطره ای رطوبت باعث می شود که پشمک بافت خود را از دست دهد، آب شود یا به هم بچسبد.

گفتنی است که احتیاج نیست شما حتما پشمک رو بخرید. شاید برخی وقت ها توی خیابون دیده باشید که با یک دستگاه ساده می شه از شکر پشمک درست کرد. بنابراین اگر به این کار علاقه دارید، به راحتی با ساده ترین مواد در منزل نیز می تونید انواع پشمک ها رو در رنگ ها و طعم های مختلف در منزل تهیه کنید. همین تنوع رنگ ابزار بسیار مناسبی برای تزئین سفره در اختیار شما قرار می ده. اما اگر زمان کافی برای درست کردن اون در شب یلدا ندارید بسته های آماده رو در انواع مدل ها می تونید بخرید. در این دستور ما سه طرح ساده و زیبا رو به شما آموزش خواهیم داد.

تزیین پشمک به شکل دختربچه

1. ابتدا گردی صورت را از پشمک سفید در ظرف سرومان شکل می دهیم. با یاری دست اطراف کار را جمع نموده تا به خوبی صورت دخترک شکل بگیرد، بعد از آن موهای دخترک را با پشمکی از رنگ دیگر به هر شکلی که تمایل دارید روی صورت و اطراف آن شکل دهید.

به همین سادگی شکل پایه صورت آماده شد.

2. حالا با استفاده از شکلات چیپسی و آبنبات های رنگی اجزای صورت دخترک را کامل کنید. بخش زیادی از موفقیت در درست کردن یک فرم زیبا به سلیقه شما در ترکیب رنگ ها برمی شود. برای این منظور می توانید طرح های مختلف صورت را در اینترنت جست وجو کنید و کلی ایده تازه به دست بیاورید.

تزیین پشمک شبیه آدم برفی

1. اول بدن آدم برفی را شبیه دایره ای در وسط ظرف شکل می دهیم. حالا برای سر آدم برفی دایره ای با شعاع کمتر روی بدن درست می کنیم و با دست سطح آن را فشار می دهیم تا یک دست شود. توجه داشته باشید تثبیت شکل دهی در هر مرحله با فشار سطحی روی پشمک انجام می شود.

2. از دو دایره خیلی کوچک تر یاری می گیریم تا دست های آدم برفی را به شکل بیضی تبدیل کنیم، برای ساخت شال و کلاه آدم برفی پشمکی، از رنگ دیگری از پشمک یاری می گیریم و با دست به آرامی روی سر و بدن آدم برفی به آن شکل می دهیم.

مرحله نهایی یعنی تزئین صورت کاملا سلیقه ای است و با توجه به موارد خوراکی که در دسترس دارید، می توانید چشم، بینی، دهن و دکمه های آدم برفی یا حتی دانه های برف در حال باریدن را برای آن درست کنید.

تزیین پشمک به شکل سگ پشمالو برای شب یلدا

1. برای ساختن سگ پشمالو اول بدن سگ را از یک بیضی بزرگ برای تن، و یک بیضی کوچک تر برای سر، شکل می دهیم. بعد از شکل دادن بدن به سراغ ساخت دست و پاها می رویم. می توانید یا با همان رنگ ادامه بدهید یا از رنگ دیگری بهره ببرید. چهار بیضی کوچک با دست درست نموده و به بدن سگ وصل می کنیم.

برای شکل دادن دم سگ میزان خیلی کمی از پشمک را در دست شکل می دهیم و به انتهای کار اضافه می کنیم.

2. برای تهیه گوش ها نیز به همین شکل از دو بیضی یاری می گیریم که در کناره های سر سگ قرار می گیرند.

در این مدل تزیین پشمک، بعد از شکل دهی کلی با اضافه کردن میزانی پشمک روی سطح بدن سگ یاری کنید تا شکل پشمالویی به خودش بگیرد و حجیم به نظر برسد.

از روبان یا هر خوراکی تزیینی برای گذاشتن قلاده می توان استفاده کرد، در نهایت تزیین چشم و دماغ سگ پشمکی ما هم با یاری شکلات به سرانجام می رسد.

امیدواریم از ایده های امروز ما استفاده نموده باشید، تا یلدا بازم با ایده های تازهتری از تزیین پشمک منتظر ما باشید.

در پناه حق

سفره آرا: سمانه زارع

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1917

به "تزیین پشمک، مخصوص شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین پشمک، مخصوص شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید