تور ارزان اروپا: تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار نهاده شد

به گزارش مجله اینمن، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در پانزدهمین اجلاس مجازی سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز مشهور به کریدور تراسیکا حضور پیدا کرد.

تور ارزان اروپا: تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار نهاده شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو در روز جاری پنجشنبه 29 مهر ماه گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار گردید.

وی اضافه کرد: این نشست با رویکرد روان سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، بعلاوه استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار گردید و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی 4 سال آینده مبادله شد.

آدم نژاد درباره دستاوردهای این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیئت حسابرسی دبیرخانه برای 3 سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همانند رویدادهای مشابه منطقه ای و بین المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل ونقل و به ویژه توسعه همکاری های حمل ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا نموده است.

وی توضیح داد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد مؤثر باشد کماکان با تازه پیگیری می گردد.

لازم به ذکر است، تراسیکا کریدور حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می نماید و 13 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال 2009 به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1887

به "تور ارزان اروپا: تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید