جالب: هالیوود به همین سادگی با یک تغییر تون رنگ، یک شهر واحد را خاورمیانه ای، آفریقایی یا اروپایی جا می زند!

به گزارش مجله اینمن، داستان فیلم های هالیوودی و سریال های غربی، شهرهای کشورهای مناطق جهان را دربرمی گیرد: شهرهای مکزیک - آفریقا - ژاپن - استرالیا و خاورمیانه و …

جالب: هالیوود به همین سادگی با یک تغییر تون رنگ، یک شهر واحد را خاورمیانه ای، آفریقایی یا اروپایی جا می زند!

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

خیلی وقت ها شرکت های فیلمسازی از لوکیشن اصلی یا نزدیک به شهر هدف استفاده نمی نمایند. این کار هم برای کاهش هزینه انجام می گردد و هم اینکه ممکن است اجازه فیلمبرداری در شهرهای مورد نظر به آنها داده نگردد یا اینکه جابجایی زیاد به شهرهای اصلی، ممکن است تقویم کاری آنها را به هم بزند.

به همین خاطر بسیاری اوقات شهرهایی با شرایط آب و هوا و بافت معماری مشابه انتخاب می شوند و با کمی تغییرات جزئی مثلا در خودروها و عابران در حال رفت و آمد، فیلمبرداری انجام می گردد.

وقتی خودتان شهروند یکی از شهرها و کشورهای داستان فیلم یا سریال نباشید، ممکن است متوجه تفاوت عمده که خیلی وقت ها مضحک هم می گردد، نشوید.

اما مثلا وقتی می بینید که مثلا در یک سیزن سریال هوملند، ایران چطور به تصویر کشیده شده، یا لابد وقتی افغان ها بازسازی کابل را می بینند، تعجب می نمایند که چرا اینقدر بی دقتی و دست کم دریافت مخاطب اجرا شده است.

ممکن است برایتان عجیب به نظر برسد، اما برای بازنمایی چهره شهرها و نزدیک کردن لوکیشن فیلمبرداری به تلقی ذهنی ما، خیلی وقت ها از یک تغییر تون رنگ ساده هم استفاده می گردد.

در تصاویر زیر به صورت غلوآمیز می بینید که اگر قرار باشد یک شهر آمریکا به صورت شهرهایی در خاورمیانه، مکزیک، اروپای غربی و شرقی، آفریقا و … جا زده گردد، چطور از این تکنیک تغییر رنگ استفاده می گردد!

جالب است!

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1010

به "جالب: هالیوود به همین سادگی با یک تغییر تون رنگ، یک شهر واحد را خاورمیانه ای، آفریقایی یا اروپایی جا می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب: هالیوود به همین سادگی با یک تغییر تون رنگ، یک شهر واحد را خاورمیانه ای، آفریقایی یا اروپایی جا می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید