جشنوراه دشو در ساری برگزار گشت

به گزارش مجله اینمن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از برگزاری جشنواره دشو در روستای چورت شهرستان ساری در روز جمعه هشتم آذر 98 خبر داد.

جشنوراه دشو در ساری برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی در راستای معرفی ظرفیت های یک منطقه گفت: روستای چورت با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی مانند جاذبه های طبیعی دریاچه چورت به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت مازندران شناخته شده است.

او اضافه نمود: با توجه به رویداد مهم و بین المللی ساری 2022 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، برنامه ریزی برای هماهنگی برگزاری جشنواره و رویدادها انجام می شود.

فرزانه با اشاره به تنوع موضوعات گردشگری در مازندران شرح داد: توسعه گردشگری مزرعه، طبیعت گردی و معرفی مناطق کمتر شناخته شده در استان یکی از اقدامات مهم این اداره کل در چشم انداز 2022 خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: دشو به عنوان خرمالوی وحشی جنگل های هیرکانی شمال ایران بهانه ای است برای معرفی ظرفیت های پنهان مردمانی که هزاران سال در این مناطق زندگی کردند و فرصت معرفی این ظرفیت ها برای جامعه ایرانی و جهانی فراهم نشده است.

جشنواره دشو به همت کارگروه گردشگری و حفاظت چهاردانگه، دستگاه های اجرایی و همراهی مردم منطقه روز جمعه هشتم آذر در روستای چورت شهرستان ساری برگزار شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 604

به "جشنوراه دشو در ساری برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنوراه دشو در ساری برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید