خبرنگاران آیین نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها تصویب شد

به گزارش مجله اینمن، تهران- خبرنگاران- پیشنهاد وزارت کشور درباره آیین نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها در کمیسیون فرهنگی هیات دولت تصویب شد.

خبرنگاران آیین نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها تصویب شد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت،جلسه کمیسیون فرهنگی دولت به منظور آنالیز پیشنهاد وزارت کشور درخصوص آیین نامه اجرایی جز 4 بند (ب) ماده 46 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب 1395 موضوع انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها برگزار و آیین نامه مذکور به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

ابوتراب طالبی دبیر کمیسیون فرهنگی دولت با اشاره به خلاصه ای از فرایند آنالیز پیشنهاد یاد شده در دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اظهارداشت: این پیشنهاد پس از ارجاع به کمیسیون فرهنگی دولت در دو نوبت به دستگاه پیشنهاددهنده جهت اصلاحات اساسی برگردانده شده است و در نهایت متن اصلاح شده نوبت سوم در جلسات کمیسیون تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط و بخش خصوصی و اساتید دانشگاه در هفت جلسه مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قانون احکام دائمی مقرر نموده است تا انضباط اجتماعی و ایمنی در راه های کشور به وسیله ملزم سازی دستگاه ها برای فرهنگ سازی در این زمینه تأمین و ارتقاء یابد و نگارش آیین نامه نیز تا اندازه زیادی در جهت تحقق این دغدغه بوده است.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیسیون فرهنگی دولت با اشاره به کلیات پیشنهاد گفت: با توجه به لزوم همگرایی در مقررات کشور، ماده (1) ابلاغیه پیشنهادی که به تعاریف اختصاص دارد بازبینی گردد و از تعاریف رسمی اسناد بالادستی و با ارجاع به این اسناد استفاده گردد تا متن وحدت رویه بیشتری با سایر مقررات کشور داشته باشد.

در ادامه جلسه، مواد این آیین نامه آنالیز و در نهایت به تصویب اعضا رسید

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی به ریاست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری ابوتراب طالبی، و با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، و نمایندگان معاونت حقوقی رییس جمهوری، وزارت کشور، رییس پلیس هدایت و رانندگی و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نمایندگانی از سازمان هلال احمر برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران آیین نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیین نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید