خبرنگاران بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان بادستور وزیر تعاون کار و رفاه افتتاح شد

به گزارش مجله اینمن، بندرعباس - خبرنگاران - همزمان با افتتاح 286 طرح تعاونی در سطح کشور، مرحله نخست مجتمع دامپروی پیشتاز دهنگ بستک به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

خبرنگاران بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان بادستور وزیر تعاون کار و رفاه افتتاح شد

استاندار هرمزگان روز سه شنبه در آیین افتتاح این مجتمع دامی گفت:طرح مجتمع دامپروری عظیمترین مجتمع دامی هرمزگان در زمینی به مساحت 22هکتار با سرمایه گذاری 250میلیارد ریال بهره برداری شد.

فریدون همتی اضافه کرد: 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری این پروژه از محل تسهیلات پرداختی به تعاونی شامل 50 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و 30 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و مابقی توسط اعضا تامین شده و در روستای دهنگ شهرستان بستک به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال 92 با عضویت 20 نفر و با فراوری شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک به ثبت رسیده است.

استاندار هرمزگان توضیح داد: پروانه بهره برداری این تعاونی با ظرفیت نهایی پرورش یک هزار و 300 راس دام است که در مرحله نخست با 500 راس گاو شیری و با ظرفیت فراوری سالانه چهارهزار تن شیر از طریق بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی افتتاح شد.

همتی بیان داشت: این مجتمع با زیرساخت های فراهم شده، ظرفیت توسعه دامداری را تا دوهزار راس دام سنگین (گاو) دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2 هزار و 970 تعاونی در هرمزگان وجود دارد که متوسط فرصت شغلی در هر شرکت تعاونی 26 نفر است، گفت: تعاونی های فعال در بخش های مختلف مالی، کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی در قالب 14 گرایش مختلف فعالیت دارند و بیشترین تعاونی ها مربوط به بخش کشاورزی با 904 تعاونی است که 30درصد مجموع تعاونی ها را شامل می گردد و بیش از هفت هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد نموده است.

مقام عالی اجرایی استان گفت: تعداد شاغلان تعاونی های استان بیش از 77هزار نفر است که پنج درصد شاغلان کل تعاونی های کشور را شامل می گردد و بیشترین تعداد شاغلان تعاونی های استان در بخش مسکن، کشاورزی، خدمات و صنعت است.

وی عنوان نمود: یکی از مهمترین اقدامات بخش تعاونی در دولت یازدهم و دوازدهم، واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، یک هزار و 14 تعاونی با بیش از 18هزار عضو تشکیل شده که با راه اندازی این تعاونی ها، 11 هزار و 760شغل ایجاد شده است.

همتی با اشاره به صادرات 824 میلیون دلاری تعاونی ها، گفت: تشکیل 167 تعاونی بانوان از دیگر عملنمودهای شاخص بخش تعاونی استان است.

وی گفت: صید بیش از 80 درصد آبزیان استان توسط اتحادیه تعاونی های صیادی شامل 84 شرکت تعاونی با عضویت بیش از 18هزار نفر و دارا بودن چهار هزار و 500شناور صیادی کوچک و عظیم و اشتغال مستقیم بیش از 28 هزار نفر انجام می گیرد.

همتی اضافه کرد: در راستای یاری به توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، حمل و نقل کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی از بندرهای استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بالعکس، توسط بخش تعاون از طریق بیش از 500 فروند شناور صورت می گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: 100درصد حمل و نقل دریایی مسافر و بار از آب های سرزمینی به قشم، هرمز و سایر جزایر خلیج فارس توسط بخش تعاون صورت می گیرد.

همتی عنوان نمود: 70درصد مواد سوختی مورد احتیاج استان توسط شرکت تعاونی نفت کش داران توزیع می گردد و حجم وسیعی از حمل و نقل بار جاده ای اعم از داخلی و ترانزیت توسط شرکت تعاونی تریلی داران با تعداد 450دستگاه تریلر انجام می گردد.

استاندار هرمزگان با اشاره به احداث 38 هزار واحد مسکن مهر در استان توسط بخش تعاون، گفت: اتمام و معین تکلیف واحدهای مسکونی شرکت های تعاونی مسکن مهر، تشکیل تعاونی های تامین احتیاج فراوریکنندگان (باغداران، شیلات، آبزیان، دام و طیور)، تشکیل تعاونی های نوع جدید شامل تعاونی های دانش بنیان، تعاونی توسعه روستایی، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها)، حمایت از توسعه بازار صادرات تعاونی ها، استمرار طرح تعاون روستا، واگذاری معادن استان در قالب انواع شرکت های تعاونی، شناسایی و ساماندهی مشاغل غیر رسمی در قالب تشکل های تعاونی (کارگران ساختمانی، پارکبان ها و غیره)، توانمندسازی تعاونی های بانوان، تشکیل واحد توسعه وکار آفرینی در دانشگاه ها، پیگیری اجرای 17 مورد تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی و حمایت از طرح های تحقیقاتی و انتها نامه های دانشجویی از جمله مهمترین برنامه های مدیریت بخش تعاون استان در امسال است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در دولت دوازدهم تا کنون 491تعاونی تشکیل شده که زمینه اشتغال بیش از چهارهزار و 300نفر را فراهم نموده است و در دهه فجر امسال نیز شش تعاونی با مجموع سرمایه گذاری 765میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 231نفر به بهره برداری رسید.

شهرستان بستک با 80 هزار و 492 نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1520

به "خبرنگاران بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان بادستور وزیر تعاون کار و رفاه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان بادستور وزیر تعاون کار و رفاه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید