دستورالعمل کارشناسان آمریکایی برای کاهش خطر انتقال کرونا در هواپیما

به گزارش مجله اینمن، بر اساس یک مطالعه جدید، خالی گذاشتن جایگاه های ردیف وسط هواپیما، خطر ابتلای مسافران به کووید-19 را کاهش می دهد.

دستورالعمل کارشناسان آمریکایی برای کاهش خطر انتقال کرونا در هواپیما

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی در آمریکا (CDC) براساس مطالعات اخیر نتیجه گیری نموده اند که خالی نگه داشتن جایگاه های وسط، احتمال انتقال ویروس بین مسافران را 23 تا 57 درصد کم می نماید.

در شروع همه گیری ویروس کرونا، گفته شد که خالی گذاشتن جایگاه های ردیف وسط هواپیما با هدف حفظ فاصله اجتماعی، می تواند یک راه چاره در جلوگیری از سرایت ویروس باشد اما در بلندمدت، هیچ یک از شرکت های هواپیمایی به این توصیه عمل نکردند.

در ایالات متحده، در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی دلتا جایگاه های میانی خود را خالی نگه داشته است که شرکت یادشده هم این سیاست را از تاریخ 30 آوریل، لغو خواهد نمود.

در این گزارش آمده است: این داده ها حاکی از آن است که افزایش فاصله میان مسافران و کاهش تعداد آن ها می تواند به شکل بالقوه، از قرار دریافت آنان در معرض کووید-19 بکاهد. حفظ فاصله فیزیکی بین مسافران هواپیما از جمله اعمال سیاست خالی نگه داشتن جایگاه های ردیف وسط می تواند خطر قرار دریافت در معرض سارس کوو-2 را کاهش دهد.

دکتر دیوید ای فارنی، رئیس اداره پزشکی مرکز پاسخ دهی جهانی MedAire Worldwide نیز گفت: با توجه به وجود سیستم های عالی تصفیه هوا در هواپیماهای مسافربری پیشرفته و این که عامل اصلی سرایت در خصوص عفونت های دستگاه تنفسی، تماس مستقیم یا ترشحات دهان و بینی در هوا است، خطر اصلی متوجه مسافرانی است که با فرد بیمار در یک ردیف یا یک ردیف عقبتر یا جلوتر نشسته اند.

به گزارش ایندیپندنت، در انگلیس از ماه ژوئن سال 2020 استفاده از ماسک صورت در وسایل حمل ونقل عمومی از جمله هواپیما اجباری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1618

به "دستورالعمل کارشناسان آمریکایی برای کاهش خطر انتقال کرونا در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل کارشناسان آمریکایی برای کاهش خطر انتقال کرونا در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید