دست های پشت پرده در دوپینگ و کرونای اسکی بازان المپیکی ایران؟

به گزارش مجله اینمن، ملی پوش سابق اسکی مدعی است که مثبت شدن تست کرونای سید ستار صید و دوپینگ حسین ساه شمشکی مشکوک است. او می گوید شاید بعضی در پی حذف این نفرات بوده اند.

دست های پشت پرده در دوپینگ و کرونای اسکی بازان المپیکی ایران؟

به گزارش خبرنگاران، کاروان کوچک اسکی ایران در المپیک زمستانی 2022 حواشی مختلفی را داشت، ابتدا تست کرونای سید ستار صید که قرار بود یکی از پرچمداران ایران باشد، مثبت شد و فدراسیون دانیال ساوه شمشکی را به جای او به پکن اعزام کرد. به تازگی هم تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی مثبت اعلام شده است.

حسین کلهر در گفت وگو با خبرنگاران به این حواشی اشاره و ادعا کرد: کسانی مثل سید ستار صید و حسین ساوه شمشکی از نیت بعضی افراد باخبر شدند به همین علت کوشش شد تا آنها کنار بفرایند. تست کرونای سیدستار صید دو روز قبل از اعزام مثبت شد و اصلا اجازه ندادند تست دیگری بدهد و سریع دانیال ساوه شمشکی را جایگزین کردند که 22 بهمن مسابقه داشت. اگر منتظر می ماندند و صید چند روز بعد می رفت که اتفاقی نمی افتاد.

کلهر در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی گفت: حسین اهل دوپینگ نیست چون ما اسکی کردنش را می دانیم و قوی تر از بقیه بود. قبول ندارم دوپینگ نموده است. دکترای فیزیولوژی دارم و در جریان تمام مکمل هایی که حسین مصرف می کرد، هستم. تاییدیه تمام آنها را گرفته بود. نمی دانم چه چیزی وارد بدنش شده که تست مثبت شده است، باید برگردند و کارشناسی گردد اما می دانم که دست های پشت پرده ای وجود دارد.

این ملی پوش سابق اسکی آلپاین در خصوص عملکرد عاطفه احمدی که در مانش اول پنجاه و هفتم شد و به خط خاتمه مانش دوم نرسید، گفت: عاطفه جوان است و می توانست به المپیک قبلی هم اعزام گردد اما دست های پشت پرده اجازه نداد. او نفر اول ایران است اما شرایط برف ما مناسب تمرین نیست. ورزشکاران در توچال تمرین می نمایند که شیب پیست کم و برف آن پودر است. با این حال عاطفه خیلی قشنگ اسکی کرد. نمی توانیم نرسیدن به خط خاتمه را ملاک قرار بدهیم چون ورزشکار دیگری که در دو مسابقه قبل از المپیک نفر اول دنیا شد، در ماریچ بزرگ و کوچک المپیک به خط خاتمه نرسید. به نظرم عملکرد عاطفه خوب بود و ماتوقع مدال نداریم.

وی ادعا کرد: فدراسیون ما از پایه و اساس مشکل دارد و فقط بحث المپیک نیست. آقایان سر و ته اسکی را نمی دانند اما بواسطه یک خانواده به فدراسیون رسیدند. کسی که دوست داشت عضو هیات رئیسه باشد، حالا ریاست فدراسیون را برعهده دارد. او در تابستان با تیم های چمن به مسافرت می رود و در زمستان هم به المپیک. فدراسیون دنیای سالیانه چند میلیارد به فدراسیون ایران یاری می نماید که تعیین نیست با این پول ها چکار می نمایند.

کلهر با بیان اینکه بدون سرمایه گذاری درست نمی توان انتظار نتیجه داشت، ادامه داد: اسکی بازان ما با هزینه شخصی به ترکیه می فرایند و مسابقه می دهند، توقع داریم که چکار نمایند؟ من این موضوع را ضعف فدراسیون می دانم. چند سال به عنوان جوان گرایی اردوی تیم ملی را تعطیل کردند و عمر ما را هدر دادند اما چرا الان باید افرادی در سن و سال سید ستار صید و حسین ساوه شمشکی نفر اول ما باشند و چرا جوانان آنها را نمی گیرند؟

این ملی پوش سابق آلپاین در خاتمه گفت: متاسفانه فدراسیون اسکی حیاط خلوتی است که یکسری منافع اقتصادی و بعضی هم منافع اجتماعی خود را کسب می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2035

به "دست های پشت پرده در دوپینگ و کرونای اسکی بازان المپیکی ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست های پشت پرده در دوپینگ و کرونای اسکی بازان المپیکی ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید