راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش مجله اینمن، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی با همکاری مشترک این مرکز و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آستانه عید سعید فطر اطلاع داد.

راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با توجه به گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و لزوم افزایش اعتماد و اقبال مصرف نمایندگان محترم به خرید اینترنتی و ارتقای پاسخگویی و اثربخشی چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات احتمالی از کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به مسئولیت ذاتی و قانونی خود مبنی بر ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از مصرف نمایندگان در فضای تجارت الکترونیکی و با توجه به صلاحیت قانونی سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان در زمینه رسیدگی به شکایات مصرف نمایندگان به وسیله انجام بازرسی و صدور اخطارهای نظارتی و حسب احتیاج تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع صالح قضایی، واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی پس از یک دوره راه اندازی آزمایشی، به بهره برداری رسید.

خریداران محترم به منظور پیشگیری از بروز مسائل بعدی، قبل از خرید ضروری است با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در شناسنامه (پروفایل) کسب و کار شامل سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده نسبت به خریداران قبلی را آنالیز و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم گیری نمایند.

همچنین پس از خرید در صورت بروز مشکل و عدم ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده، می توانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام نمایند.

رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت عدم پاسخگویی مناسب کسب و کار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از آنالیز در صورت احتیاج، پرونده کسب و کار متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

در پایان به منظور رفاه حال بیشتر خریداران محترم، تأکید می گردد سطوح مختلف اطمینان خرید از فروشگاه های اینترنتی، به صورت رتبه اعتماد در قالب ستاره های اینماد نمایش داده می گردد؛ بنابراین به مردم توصیه می گردد خرید خود را از کسب و کارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد الکترونیکی (بیش از یک ستاره) انجام دهند تا با خیالی آسوده، از ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده اطمینان داشته باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1706

به "راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید