روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است:

روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.

کرانه های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و داد و ستد تا عرصه های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی براین واقعیت هستند.

در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه های دیرپای تمدنی را باشکوه تر و نمودهای تازه آن را غنی تر به نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.

روز ملی خلیج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابی و میمنت ایرانیان است و امسال پیشوازی این روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نیک باید گرفت، گزاره ها و رخدادهایی که همدلی و هم افزایی مردمی را پویاتر و فرهنگ عمومی را بالنده تر می کند.

به یاری خداوند بزرگ و تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان و دانشمندان ایرانی، روزهای خوش تندرستی و آرامش را در آینده ای نزدیک امیدواریم تا دوباره گردهم آییم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1641

به "روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید