سرمایه گذاری 400میلیون دلاری چین در افغانستان

به گزارش مجله اینمن، چین پیش از این نیز در یک رقابت برای استخراج بزرگترین معدن مس این کشور به نام مس عینک لوگر نیز برنده شده بود اما تا به امروز کار عملی و قابل ملاحظه ای انجام نداده است.

سرمایه گذاری 400میلیون دلاری چین در افغانستان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت، چین 400 میلیون دلار در بخش فراوری انرژی برق در این کشور سرمایه گذاری می نماید.

به گزارش ایرنا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان اضافه نمود: اشرف غنی با گروه سرمایه گذاران چینی ملاقات نموده و آنها اعلام آمادگی نموده اند که با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری از زغال سنگ افغانستان 300 مگاوات برق فراوری نمایند.

رئیس جمهوری افغانستان در این ملاقات در رابطه با منابع طبیعی افغانستان و فرصت های سرمایه گذاری در عرصه انرژی برق، اطلاعاتی ارائه نموده و به واحد تسهیل سرمایه گذاری افغانستان دستور داده است تا آنالیز های لازم را جهت همکاری با اداره عمومی برق افغانستان (شرکت برشنا) برای فراهم نمودن فرصت سرمایه گذاری گروه چینی انجام دهد.

چین پیش از این نیز در یک رقابت برای استخراج بزرگترین معدن مس این کشور به نام مس عینک لوگر نیز برنده شده بود اما تا به امروز کار عملی و قابل ملاحظه ای انجام نداده است.

افغانستان اعلام نموده است که از منابع مختلف آبی، زغالی و گازی ظرفیت فراوری 300 هزار مگاوات برق را دارد اما خود از کشورهای آسیای میانه و ایران برق مورد احتیاج شهروندان را وارد می نماید که 70 درصد انرژی مورد احتیاج شهروندان افغانستان را تأمین می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1674

به "سرمایه گذاری 400میلیون دلاری چین در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 400میلیون دلاری چین در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید