سیاستمداران و ثروتمندان روس واکسن زده اند ، فراوری 200 میلیون دُز واکسن کرونا در روسیه

به گزارش مجله اینمن، مقام های بهداشت و درمان روسیه امیدوارند مراحل آزمایش بالینی واکسن کرونا را تا ماه اوت به خاتمه برسانند و حدود 200 میلیون دُز از داروی درمان بیماری کووید-19 را تا خاتمه سال 2020 روانه بازار نمایند.

سیاستمداران و ثروتمندان روس واکسن زده اند ، فراوری 200 میلیون دُز واکسن کرونا در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از لایومینت، صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه RDIF با 10 میلیارد دلار بودجه با یک موسسه پژوهشی دولتی روی فراوری واکسن کرونا کار می نماید؛ یکی از چند پروژه فراوری دارو و درمان برای بیماران مبتلا به کووید-19 در روسیه. فاز اول آزمایش های واکسن فراوریشده در RDIF هفته گذشته به انتها رسید و رئیس صندوق ابراز امیدواری کرد اجازه فراوری آن در ماه آینده صادر گردد.

مقام های دولت ولادیمیر پوتین امیدوارند فراوری انبوه واکسن ضد کرونا و ورود آن به بازار پیش از شروع موج دوم بیماری بتواند به مهار ویروس و افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان یاری کند. خود روسیه توان فراوری 30 میلیون دز واکسن را تا انتها سال دارد اما با همکاری طرف های خارجی این آمار به 200 میلیون دز می رسد. واکسنی که در موسسه همه گیرشناسی و میکروب شناسی گامالیا فراوری می گردد، روی نظامیان و شهفرایندان داوطلب آزمایش شده است.

فاز دوم آزمایش های بالینی واکسن کرونا در روسیه تا دو هفته دیگر به انتها می رسد و اگر نتایج رضایت بخش بود، آزمایش وارد فاز سوم می گردد. در این مرحله علاوه بر روسیه چند کشور دیگر از جمله ترکیه و امارات هم به پروژه می پیوندند. نکته جالب اینکه کریل دمیترف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه خودش واکسن در دست فراوری را زده و پس از تزریق اول حدود 20 روز مقابل ویروس کرونا ایمنی پایدار داشته است.

خبر جنجالی از ماجرای فراوری واکسن در روسیه مربوط به گزارش هفته نامه تایم است. این نشریه آمریکایی به نقل از بلومبرگ مدعی است بعضی سیاستمداران و بازرگانان سرشناس و نخبه روسیه از نخستین روزهای ورود کرونا به خاک این کشور نوعی واکسن آزمایشی دریافت نموده اند تا برابر ویروس در امان باشند. به نظر می رسد واکسن ویژه پولدارها و پرنفوذهای دنیای سیاست و اقتصاد همان است که در در موسسه همه گیرشناسی و میکروب شناسی گامالیا فراوری شده است.

مدیران ارشد اجرایی در غول صنعت آلومینیوم روسیه یعنی روسال به همراه میلیاردرها و سیاستمداران برجسته نزدیک به پوتین از ماه آوریل واکسن ضدکرونا زده و گفته می گردد برابر کووید-19 ایمن شده اند. وزارت دفاع روسیه هم در فراوری این واکسن با گامالیا و RDIF همکاری و آن را روی حدود 40 نفر از نیروهای نظامی آزمایش نموده است. دفتر مرکزی گامالیا هنوز درباره این موضوع مهم اظهار نظر رسمی ننموده است.

از سوی دیگر، سخنگوی کرملین اظهار داشت نام و فهرست افراد دریافت کننده واکسن را در دست ندارد. دمیتری پسکف که خودش ماه می به ویروس کرونا آلوده و مدتی در بیمارستان بستری شده بود، روز دوشنبه در نشست خبری درباره احتمال آزمایش کردن واکسن روی ولادیمیر پوتین گفت: گمان نمی کنم آزمایش کردن واکسنی که هنوز مراحل بالینی را نگذرانده روی رئیس جمهوری روسیه ایده ای درست باشد.

پیش تر دانشمندان آکسفورد در بریتانیا و پزشکان چینی هم مراحل آزمایش بالینی واکسن های کرونا را با موفقیت پشت سر گذاشته بودند. با ورود روسیه به فرایند فراوری واکسن، رقابت برای تجاری سازی و فراوری انبوه واکسن درمان کووید-19 به اوج رسیده و باید دید کدام کشور از این آزمون سربلند بیرون می آید. هر چند به نظر می رسد روس ها تا این لحظه دست بالاتر را نسبت به رقبای انگلیسی، آمریکایی و چینی دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1152

به "سیاستمداران و ثروتمندان روس واکسن زده اند ، فراوری 200 میلیون دُز واکسن کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمداران و ثروتمندان روس واکسن زده اند ، فراوری 200 میلیون دُز واکسن کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید