شامپانزه ها مهارت ها را به یکدیگر یاد می دهند

به گزارش مجله اینمن، محققان دانشگاه میامی واقع در فلوریدا آمریکا دریافتند زمانی که شامپانزه ها پیروز به انجام فعالیت های پیچیده می شوند، ابزارهای مورد استفاده را در اختیار سایر بستگان جوان تر قرار داده و مهارت های خود را به آن ها یاد می دهند.

شامپانزه ها مهارت ها را به یکدیگر یاد می دهند

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، پیش از این محققان متوجه شده بودند که به اشتراک گذاری ابزارها در بین شامپانزه ها نوعی جنبه آموزشی دارد، اما تصور می شد این یادگیری حاصل مشاهده و شبیه سازی است و به وسیله آموزش مستقیم انجام نمی گردد.

اکنون نتایج این تحقیقات نشان می دهد که ممکن است نحوه یادگیری اجتماعی بسته به دشواری وظایف متفاوت باشد و در امور پیچیده تر، مادرها می توانند نقش فعال تری را در آموزش مستقیم فرزندان خود ایفا نمایند.

محققان با مطالعه رفتارهای اجتماعی و نحوه انتقال دانش فرهنگی و فنی در بین نسل های مختلف شامپانزه ها کوشش می نمایند تا درک بهتری از خواستگاه توانایی های پیچیده تر انسان های اولیه به دست آورند. تکامل انسان به واسطه ظهور و به کارگیری فناوری های پیچیده ای که معمولا حاصل استعداد وی در انتقال مهارت ها به وسیله مکانیزم هایی مانند آموزش و شبیه سازی است، از سایر جانوران متمایز می گردد، با وجود این خواستگاه این توانایی ها تعیین نیست.

این تحقیقات نشان می دهد که گرایش انسان برای یاری به سایرین در دستیابی به مهارت های پیچیده ممکن است حداقل تا حدودی بر مبنای ظرفیت های مشترک بین انسان و شامپانزه ها، راسخ باشد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه PNAS منتشر شده است.

  • مجله جانوران
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 704

به "شامپانزه ها مهارت ها را به یکدیگر یاد می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپانزه ها مهارت ها را به یکدیگر یاد می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید