شاکری: در شرایط فعلی به کارگر و تولیدکننده ظلم می گردد ، دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

به گزارش مجله اینمن، عضو سابق شورای شهر تهران گفت: این چانه زنی ها در شرایطی صورت می گیرد که درکی از واقعیت شرایط موجود دیده نمی گردد. مجلس شورای اسلامی و تشخیص مصلحت باید وارد میدان شوند و این مشکل چندوجهی را حل نمایند.

شاکری: در شرایط فعلی به کارگر و تولیدکننده ظلم می گردد ، دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، پیرامون افزایش دستمزد کارگران، گفت: مسئله افزایش دستمزد کارگران در مثلث سه ضلعی دولت، کارفرما و کارگران در انتها هر سال مطرح است؛ این مسئله چند وجه دارد و به اقتصاد کلان کشور مربوط می گردد. برای تصمیم گیری افزایش دستمزد باید موقعیت کسب وکار در کشور و شرایط معیشت کارگران لحاظ گردد.

وی ادامه داد: مدت طولانی است که دولت اقتصاد مقاومتی را رها نموده و اقتصاد شرطی را سرلوحه تصمیم گیری های خود قرار داده است. تمرکز دولت در حوزه اقتصاد، معطوف به برجام و رفع تحریم های ظالمانه است و اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

شاکری با بیان اینکه اقتصاد کشورمان به شکوفایی خود نرسیده است، گفت: تا زمانی که موانع کسب وکار رفع نشده باشد و از اجرای قانون فرار کنیم، تولیدنمایندگان بخش خصوصی دچار مشکلاتی می شوند. صاحبان سرمایه می توانند در شرایط رونق کسب وکار، حق کارگر را درست ادا نمایند و جامعه کارگری را راضی نگه دارند. در شرایط فعلی به کارگر و تولیدنماینده ظلم می گردد.

وی اضافه کرد: در دولت آقای روحانی حجم نقدینگی در کشور به بیش از سه برابر رسیده است و این اتفاق می توانند آسیب های فراوانی به حقوق بگیران ثابت مانند کارمندان و کارگران وارد کند. افزایش قیمت مواد غذایی، هزینه مسکن و موارد دیگر می تواند فشار روزافزونی به کارگران در کشورمان وارد کند.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به سازنده نبودن مذاکرات سه جانبه دولت، کارفرما و کارگران، بیان داشت: این چانه زنی ها در شرایطی صورت می گیرد که درکی از واقعیت شرایط موجود دیده نمی گردد. مجلس شورای اسلامی و تشخیص مصلحت باید وارد میدان شوند و این مشکل چندوجهی را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 983

به "شاکری: در شرایط فعلی به کارگر و تولیدکننده ظلم می گردد ، دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاکری: در شرایط فعلی به کارگر و تولیدکننده ظلم می گردد ، دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید