شرکت مشاوره سرمایه گذاری استان کرمان تشکیل می شود

به گزارش مجله اینمن، رئیس اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان در راستای رفع دغدغه فعالان مالی، کمک به تامین مالی پروژه های در دست اجرا و یا فراهم نمودن مقدمات ایجاد نهادهای مالی به نام تشکل بخش خصوصی، در صدد فراهم آوردن فضای مساعد سرمایه گذاری در استان است که در این زمینه پایش و بهبود محیط کسب و کار در دستور کار اتاق قرار گرفته است.

شرکت مشاوره سرمایه گذاری استان کرمان تشکیل می شود

سیدمهدی طبیب زاده در نشست اعضای هیات موسس شرکت مشاور سرمایه گذاری استان کرمان افزود: در پایش های اجرا شده، 75 درصد دغدغه اصلی فعالان مالی در سه موضوع تامین مالی، مسائل بیمه ای و مسائل مالیاتی نام شده و به همین دلیل تامین مالی از موضوعات مهم و مورد تاکید اتاق کرمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تامین مالی در کشور و استان بانک محور است که این شیوه مسائل و محدودیت های ویژه خود را دارد و به همین دلیل پروژه ها و طرح ها زیادی با وجود سرمایه گذاری زیاد، نیمه تمام مانده اند.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: در حال حاضر که شرایط سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد، سرمایه گذاری به صورت فاینانس هم به علت مسائل مالی ممکن نیست، ریسک سرمایه گذاری ها بالاست و با عدم استقبال سرمایه گذاران روبرو هستیم، تنها راه تامین مالی استفاده از بازار سرمایه است.

طبیب زاده، ادامه داد: علی رغم اینکه شرکت های بزرگ استان سهم عمده ای در بازار سرمایه کشور دارند، اما شرکت های کوچک و میانه در این بازار سهمی ندارند که راه اندازی این شرکت گام بزرگی برای فعال شدن بیشتر بنگاه های مالی کرمان در بازار سرمایه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه الزاماتی دارد که باید رعایت شود، اعلام نمود: تاسیس نهادهای مالی از جمله مشاور سرمایه گذاری، تامین سرمایه، کارگزاری و سرمایه گذاری، خطرپذیر و بسیار مهم هستند و می توانند راستا استفاده موثر از بازار سرمایه را هموار نمایند.

وی شرح داد: اتاق کرمان به نام نهاد توسعه دهنده مجموعه های حقوقی و حقیقی این شرکت، با حداقل سهم وارد می شود و به مرور برای تشکیل سایر نهادهای مالی از این شرکت خارج می شود.

در ادامه، علی نقوی، رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق کرمان، با اشاره به اینکه جای خالی نهادهای مالی در کرمان بسیار محسوس است، افزود: با توجه به سهم قابل توجه شرکتهای بزرگ استان در بازارهای بورس، تاسیس نهادهای مالی با موضوع شرکتهای مذکور و بنگاه های مالی اقدام مهمی در امکان تامین مالی پروژه های بزرگ و توسعه ای به تعداد می آید و پیگیری تاسیس سایر نهادهای مالی بازار سرمایه از جمله شرکت تامین سرمایه و شرکت کارگزاری می تواند از اهم اقدامات شرکت مشاور سرمایه گذاری کرمان باشد.

هیات موسس این شرکت موافقت خود را برای انجام اقدامات لازم در زمینه دریافت مجوزهای لازم به ویژه از سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نمودند و استقبال خوبی از سوی نهادهای مطرح استان برای مشارکت در این شرکت اجرا شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1728

به "شرکت مشاوره سرمایه گذاری استان کرمان تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت مشاوره سرمایه گذاری استان کرمان تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید