شهری که به آبشارهای باشکوه معروف است!

به گزارش مجله اینمن، می خواهیم از شهر لیگان در شمال ناحیه میندانائو فیلیپین حرف بزنیم؛ شهری که هم صنعیته هم طبیعی!حتما تعجب می کنید اگر بگوییم این شهر در کل دنیا به طبیعت زیبایش معروف است! ما را همراهی کنید تا از این شهر و آبشارهای باشکوه آن بیشتر بدانید.

شهری که به آبشارهای باشکوه معروف است!
شهر لیگان در فیلیپین یکی از بزرگترین شهرهای کشو و مرکز صنعتی جنوب است. این شهر صنایع سنگین مثل تولید فولاد، قلع و سیمان دارد. از این رو تعجب آور است چنین شهر صنعتی با زیبایی های طبیعیش شناخته شود. این شهر خلیج کوچکی به نام خلیج لیگان در غرب خود دارد. در شرق شهر زمین های ساحلی تخت و حاصلخیز واقع شده است که به تپه های آتشفشانی و کوه ها می رسد. این کوه ها پر از چشمه های آب سرد و آبشار هستند.

به طور رسمی در این شهر 23 آبشار در منطقه شهری وجود دارد که در جهان کمیاب است به جز همیلتون در کانادا که بیش از 130 آبشار دارد. لیگان را شهر آبشارهای باشکوه می دانند. معروف ترین آبشار آن ماریا کریستینا در رود آگوس است. گاهی این آبشار را آبشار دوقلو نیز می نامند، زیرا دو جریان آب به پایین می ریزد. در بالای آن یک نیروگاه برق آبی و سد روی رودخانه برای تنظیم جریان وجود دارد؛ بنابراین حجم آبی که پایین می آید در طول روز نوسان دارد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1939

به "شهری که به آبشارهای باشکوه معروف است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که به آبشارهای باشکوه معروف است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید