شهر عجیبی که در آن خون جنگنده ها را می نوشند

به گزارش مجله اینمن، امپراتوری روم با به جا گذاشتن سازه های بی نظیر، آثار شکوه و عظمتش را در دنیا باقی گذاشت، جالب است بدانید رومیان سنت های عجیب و چه بسا چندش آوری نیز داشتند.

شهر عجیبی که در آن خون جنگنده ها را می نوشند

بناهای تاریخی روم باستان قدمتی دوهزار ساله دارند. در این مطلب از مجله گردشگری دلتا با بناهای باستانی روم آشنا می شوید. گردشگران علاقه مند به تاریخ می توانند در دل آن سفر نمایند و دوست داران گردشگری سیاه با ورود به شهرهای سوخته و پنهان شده در زیر گدازه های آتشفشان و شهر مردگان می توانند، به ماجراجویی بپردازند؛ جایی که خون جنگنده ها را می نوشیدند.

نوشیدن خون گلادیاتورها

عجیب و چه بسا چندش آور است اما رومیان باستان خون گلادیاتورهایی را می نوشیدند که کشته می شدند. در واقع آن ها بر این باور بودند که چنین آیینی به انسان نیروی حیات و نشاط برای زندگی می بخشد! به همین دلیل بسیاری از نویسندگان رومی شرح داده اند که چطور خون گلادیاتورهای مرده جمع آوری و به عنوان دارو فروخته می شده است.

محبوب ترین سرگرمی رومیان باستان

نبرد گلادیاتورها در سالن آمفی تئاتر یکی از سرگرمیات محبوب بین رومیان بود. این محل نبرد که در آن گلادیاتورها با یکدیگر مبارزه می کردند به کولوسئوم مشهور است و البته در دوران باستان از آن با عنوان آمفی تئاتر فلاویوس نام برده می شد. جالب است بدانید که بنای بسیاری از این سالن های تئاتر هنوز هم باقی است.

بناهای باستانی روم

در ادامه با بعضی از بناهای باستانی روم آشنا می شویم.

کولوسئوم یا آمفی تئاتر فلاوین

کولوسئوم در بین سال های 72 تا 80 پس از میلاد، به وسیله امپراتور تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس ساخته شد. با شنیدن آثار باستانی رومیان بدون شک اولین اثری که در فکر افراد ظاهر می گردد این آمفی تئاتر بزرگ است. شکل و طراحی کولوسئوم به نماد شهر رم و بقایای روم باستان تبدیل شده است.

هرچند هزینه ورود به داخل این بنا زیاد است، فضای داخلی کولوسئوم به قدری باشکوه است که ارزش بازدید دارد. آمفی تئاتر فلاوین می تواند میزبان 50,000 تا 80,000 تماشاگر باشد. کولوسئوم، بزرگ ترین آمفی تئاتر دنیا است که در 3 طبقه بیضی شکل ساخته شده است و برای نمایش انواع برنامه های سرگرمیی کاربرد دارد. جنگ خونین گلادیاتورها، نبرد قهرمانان، جنگ با حیوانات و نمایش ماشین آلات جنگی در این مکان برگزار می شد.

معبد رومی پانتئون

پانتئون روم، یکی از برترین بناهای به خوبی حفظ شده روم باستان در دنیا است که برای تمام خدایان روم ساخته شد. قدمت این اثر بزرگ به سال 25 قبل از میلاد می رسد؛ اما در سال 80 میلادی در آتش سوزی بزرگ رم، این بنا آسیب دید و ساختار کنونی در سال 125 میلادی در طول حکومت امپراتور هادریان (Emperor Hadrian) کامل شد.

حمام های دیوکلسین

حمام های دیوکلسین، مجموعه باستانی رومیان است که در بین سال های 298 تا 306 پس از میلاد در منطقه وسیعی ساخته شده است. حمام نقش مهمی در زندگی رومیان باستان داشت. منازل مانند امروز حمام نداشتند و مردم از خدمات عمومی استفاده می کردند. در حقیقت، حمام ها مکانی برای گرفتن اطلاعات نیز به شمار می رفتند. لازم به ذکر است که حمام های دیوکلسین در مرکز رم واقع شده و در نزدیکی ایستگاه راه آهن ترمینی (Termini Station) قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم که ویدیو 5 جاذبه دیدنی ریو دو ژانیرو که باید ببینید را در مجله نگاه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2238

به "شهر عجیبی که در آن خون جنگنده ها را می نوشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر عجیبی که در آن خون جنگنده ها را می نوشند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر عجیبی که در آن خون جنگنده ها را می نوشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید