شکایت یک گروه حقوق مدنی از ترامپ بابت استفاده از ویروس چینی

به گزارش مجله اینمن، یک گروه حقوق مدنی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بابت اینکه سال گذشته کووید-19 را ویروس چینی خطاب کرد، شکایت نموده است.

شکایت یک گروه حقوق مدنی از ترامپ بابت استفاده از ویروس چینی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از پایگاه خبری هیل، در شکایت فدرال ائتلاف حقوق مدنی آمریکایی های چینی (CARC) آمده است که استفاده ترامپ از این عبارت و عبارتهای مشابه به جامعه چینی های آمریکا لطمه زده است.

اولین بار پایگاه خبری تی ام زد (TMZ) درباره این شکایت گزارش داد.

در این شکایتنامه آمده است: رفتار افراطی و عصبانی نماینده ترامپ در سراسر این پاندمی با بی توجهی بی پروا به اینکه آیا چنین رفتاری باعث می گردد آمریکایی های چینی دچار پریشانی عاطفی شوند یا خیر، صورت گرفت.

در پاسخ جیسون میلر، مشاور ارشد ترامپ در بیانیه ای به هیل گفت: این یک شکایت دیوانه وار و احمقانه است که در بهترین حالت جنجالی است و اگر هرگز بتواند به دادگاهی راه پیدا کند، رد میگردد. این کاملا خنده دار است و اگر من وکیلی بودم که آن را پیش میبردم، نگران این میشدم که مورد مجازات قرار بگیرم.

پاندمی کرونا به نگرانی و افزایش مستند خشونت علیه آمریکایی آسیایی ها منجر شده و فعالان بخشی از آن را به لفاظی هایی مانند اظهارات ترامپ نسبت میدهند. ترامپ و متحدانش از زمانی که معین شد کووید-19 ابتدا در ووهان چین شناسایی شده، بارها از عبارت ویروس چینی و دیگر عبارتهای تحقیرآمیز استفاده نموده اند.

تحقیقات دانشگاه سانفرانسیسکو که مارس منتشر شد، نشان داد که اقدام ترامپ در توصیف کووید-19 به عنوان ویروس چینی در توییت مارس 2020 به افزایش استفاده از هشتگ های ضد آسیایی در این پلتفورم منجر شد.

دونالد ترامپ با دفاع از اظهاراتش گفته است: چون این از چین آمده است، برای همین از آن استفاده میکنم. میخواهم دقیق باشم!

اما همانطور که در متن این شکایت آمده است، منشاء کووید-19 هنوز معین نیست. شاکیان ادعا می نمایند ترامپ هنگام بیان این ادعاهای تحقیرآمیز خود این موضوع را می دانسته است. در ادامه این شکایت ادعا میگردد که ترامپ به تأثیر کامل سخنان خود پی برده بود.

در شکایت این گروه حقوق مدنی آمده است: حقیقت مهم است، کلمات پیامدهایی دارند... به خصوص از جانب کسانی که در موقعیتهای قدرتمند و تأثیرگذار هستند. [ترامپ] این سخنان افتراآمیز را عمداً تکرار کرد تا منافع شخصی و سیاسی خود را با سطح حیرت انگیزی از سوء نیت و سهل انگاری واقعی تأمین کند. از این رو به جوامع آمریکایی-چینی،آمریکایی-آسیایی در این فرایند به شدت آسیب رساند.

این گروه از تک تک آسیایی آمریکایی ها و مردم جزایر پاسیفیک در ایالات متحده تقاضای یک دلار نموده است که مجموعا 22.9 میلیون دلار خواهد شد. به گفته شاکیان، از این پول برای راه اندازی موزه ای استفاده خواهد شد که تاریخچه و دستاوردهای جامعه آسیای آمریکایی و جزایر اقیانوس آرام در ایالات متحده را به نمایش بگذارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1680

به "شکایت یک گروه حقوق مدنی از ترامپ بابت استفاده از ویروس چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت یک گروه حقوق مدنی از ترامپ بابت استفاده از ویروس چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید