شیر خشک برای موی سر چه فوایدی دارد؟

به گزارش مجله اینمن، اگرچه بیشتر افراد شیر خشک را به عنوان تغذیه ای برای نوزادان می شناسند، اما باید بدانید که شیر خشک برای موی سر تاثیرات شگفت انگیزی دارد. موی سر به عنوان عضوی از بدن در حال رشد است و دارای سلول های زنده ای ست که احتیاج به رسیدگی و مراقبت دارد.

شیر خشک برای موی سر چه فوایدی دارد؟

به همین دلیل است که کار خانه های بزرگ از برندهای شناخته شده محصولات متنوعی برای شادابی و رشد بهتر مو فراوری و وارد بازار می نمایند. اما تحقیقات بسیار خوبی برای تاثیر شیر خشک برای موی سر اجرا شده که نسبت به بسیاری از محصولات مخصوص مو نتایج بهتری داشته است.

تاثیرات مثبتی که شیر خشک برای موی سر داشته است، به دلیل وجود انواع مواد مغذی و ویتامین های موجود در آن است. یکی از مهم ترین موادی که در شیر خشک موجب رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می گردد، کلسیم است. فواید کلسیم برای مو شناخته شده و تحقیقات بسیار زیادی روی آن انجام گرفته است.

چگونگی تاثیرگذاری شیر خشک برای موی سر، هم از راه خوراکی و هم به وسیله اسپری روی مو است. در دو حالت مواد و املاح به بدن می رسد ولی در روش اسپری، جذب کلسیم به وسیله پیاز و ریشه مو با سرعت بیشتر و تاثیرگذاری سریع تری اتفاق می افتد. در ادامه با ما همراه باشید زیرا می خواهیم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم.

رشد مو را با مصرف کلسیم افزایش دهید

در بعضی شرایط، کمبود مواد مغذی و ویتامین ها بر خلق وخو هم تاثیرگذارند. موی سر به عنوان بافت زنده بدن احتیاج به مراقبت دارد. کلسیم یکی از مهم ترین عناصر موجود در بدن است و علاوه بر آن، تاثیر شگفت انگیزی در پیشرفت واکنش های بدن دارد.

مطالعاتی در رابطه با فواید کلسیم برای موی سر وجود دارد که نشان دهنده تاثیر این ماده روی بدن، به ویژه روی رشد و ظاهر مو است. در محصولات بهداشتی موجود در بازار که برای مو فراوری می شوند، کلسیم موجود است. در کنار مواد طبیعی و هم چنین مواد خوراکی، روش های دیگری هم وجود دارد که در تقویت رشد مو بسیار موثر بوده است.

به عنوان مثال شیر خشک برای موی سر در سال های گذشته به افرادی که دارای مشکل ریزش مو هستند یا رشد مناسبی ندارند توصیه می گردد. دلیل اصلی استفاده از شیر خشک برای موی سر، وجود میزان کلسیم بسیار زیادی ست که در این ماده وجود دارد. شیر خشک به دلیل این که ماده غذایی نوزادان است، از انواع ویتامین ها و مواد مغذی برای موی سر بهره می برد. از جمله این مواد می توان اشاره نمود به:

  • کلسیم
  • ویتامین B
  • بیوتین
  • ویتامین c
  • ویتامین E
  • پروتئین ها و چربی ها

هما ن طور که مشاهده کردید، شیر خشک یکی از منابع کلسیم است و مواد موجود در شیر خشک برای موی سر کافی هستند. این مواد یک ترکیب عالی برای تقویت و برطرف کمبود کلسیم موی سر به شمار می فرایند.

چگونه از شیر خشک برای موی سر استفاده کنیم؟

یکی از علائم کمبود کلسیم، ایجاد اختلال در رشد مو است. ممکن است بدن فردی که دچار مشکل رشد مو شده است با کمبود موادی چون ویتامین و مواد مغذی روبه رو باشد و در نتیجه فرد دچار کم خونی یا کمبود کلسیم گردد. در این مواقع پزشک متخصص ممکن است موادی را به عنوان خوراکی برای جبران کمبود مواد مغذی، تجویز کند.

می توان شیر خشک را به عنوان تامین نماینده کلسیم و دیگر مواد غذایی در زمان مشخصی استفاده کرد و چون فواید کلسیم برای مو بسیار زیاد است، این ماده می تواند کمبود کلسیم مو را جبران کند.

مصرف شیر خشک برای موی سر صرفا به شکل خوراکی نیست و می توان از آن به شکل اسپری روی مو هم استفاده کرد تا به آرامی کلسیم و بقیه مواد موجود در شیرخشک جذب مو و پیاز مو شوند. شیر خشک برای موی سر تامین نماینده انواع ویتامین های گروه B است و ریشه مو را کاملا تقویت می نماید.

جلوگیری از سفیدی زودهنگام، از فواید کلسیم برای موی سر

مصرف شیر خشک برای موی سر به هر روشی، موجب تامین کلسیم و ویتامین D می گردد. پیری زود هنگام یا سفیدشدن موی سر زودتر از موعد، به دلیل کمبود مواد مغذی مانند ویتامین D و کلسیم است. با استفاده از شیرخشک می توانید از پیشرفت و سرعت سفیدشدن مو جلوگیری کنید.

سفیدی مو یا شنمایندگی و ریزش مداوم آن از مواردی ست که افراد زیادی درگیر آن هستند و اطلاع دقیقی از دلیل به وجودآمدن آن ندارند. شیر خشک برای موی سر جایگزین بسیاری از داروها و مواد غذایی ست؛ زیرا، ترکیب مواد به کاررفته در آن تنظیم شده و کامل است و احتیاج موی سر برای کلسیم و مواد دیگر را فراهم می نماید.

از دیگر فواید کلسیم برای موی سر: استحکام مو

عوامل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد و یکی از آن ها ضعیف بودن ریشه و ساقه مو است. شیر خشک برای موی سر و تقویت ریشه آن بسیار مناسب است و ترکیبات آن موجب محکم شدن مو و جلوگیری از ریزش می گردد. عوامل دیگری مانند داروها یا تغییرات هورمونی بر ریزش موی سر تاثیر گذار ند.

برترین روش برای جلوگیری یا پیشگیری از این اتفاق، استفاده از ماده مکملی ست که کمبود مواد یا تغییر شرایط بدنی را جبران کند. استفاده خوراکی از شیر خشک یا اسپری آن روی موی سر، می تواند موجب تقویت و استحکام مو گردد.

شیر خشک برای موی سر چه کسانی مناسب است؟

اگر از فواید کلسیم برای مو اطلاعی داشته باشید، به دنبال موادی خواهید بود که با مصرف آن بتوانید کمبود کلسیم را برای مو جبران کنید. شیر خشک برای موی سر گزینه بسیار مناسبی ست؛ زیرا منبع مهمی از کلسیم به شمار می رود. علاوه بر آن، دارای مواد مختلف مغذی و منبع کاملی از پروتئین و ویتامین هاست.

بنابراین دیگر با شنیدن نام شیر خشک، صرفا به یاد تغذیه بچه ها نخواهید افتاد. این ماده می تواند تامین نماینده مواد لازم برای ر شد مو، استحکام و شفافیت آن باشد و به همین دلیل، استفاده از آن به افرادی که دچار آسیب های جدی در موهای خود هستند، پیشنهاد می گردد. شیر خشک برای موی سر تا کنون نتایج بسیار عالی داشته است و افرادی که از آن استفاده نموده اند، کاملا رضایت داشته و شاهد محکم شدن ریشه و پرپشت شدن موهای خود بوده اند.

کلام پایانی

در نگاه اول ممکن است تقویت و مراقبت از مو، کار سختی به نظر برسد، اما با دانستن چند نکته ساده، به راحتی می گردد مویی سالم و زیبا داشت. روش های طبیعی و خانگی نسبت به مواد مراقبتی صنعتی، کاربردی تر و در بعضی موارد موثر تر عمل می نمایند. استفاده از معجون برای تقویت موی سر هم جزو روش های کاربردی و موثر برای داشتن مویی سالم است.

بنابراین، ابتدا سعی کنید از روش های سالم تر و کم هزینه تر برای درمان مسائل موهایتان بهره ببرید. در مرحله آخر، اگر به نتیجه دلخواه نرسیدید، از پزشکتان بخواهید تا روش درمانی صحیح را به شما ارائه کند. اما خبر خوب این است که شیوه هایی که در این مطلب به آن ها اشاره نمودیم، در اغلب موارد به ترمیم و بازسازی مو های آسیب دیده یاری نموده اند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2086

به "شیر خشک برای موی سر چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیر خشک برای موی سر چه فوایدی دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر خشک برای موی سر چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید