واقعیات جالبی که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران - الهام مظفری: اگر فکر می کنید که ابعاد و زوایا جهان را دیده اید و هیچ چیزی نمانده که شما را غافلگیر کند، می خواهیم نظرتان را عوض کنیم. مثلا آیا می دانستید که می توانید بفهمید که یک نفر چقدر عمر می نماید یا چقدر نسبت به یک درد حساس است؟ در این مطلب متوجه می شوید واقعیت اطراف ما پر از حقایق باورنکردنی است.

واقعیات جالبی که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید

افراد قدکوتاه پرخاشگرتر هستند

البته به این معنا نیست که همه قدکوتاه ها عصبی هستند. این تحقیق نشان داده که قدکوتاه ها بیشتر مستعد عصبانی شدن هستند، به خصوص وقتی بحث رقابت بین مردان قدکوتاه و قدبلند باشد.

افرادی که جوان تر از سنشان به نظر می رسند، بیشتر عمر می نمایند

افرادی که چهره جوان تری نسبت به سنشان دارند، در مقایسه با کسانی که مسن تر از سنشان به نظر می رسند شانس بیشتری دارند که تا سنین پیری عمر نمایند. این حقیقت نتیجه کار محققان دانمارکی است. به گزارش یکی از دانشمندان، کسانی که زندگی پیچیده تری دارند زودتر می میرند. علاوه بر این، این پیچیدگی روی ظاهرشان هم تاثیر گذاشته و باعث می گردد پیرتر به نظر برسند.

بعضی افراد فقط به چهار ساعت خواب در شبانه روز احتیاج دارند

یک انسان عادی باید 7-8 ساعت در روز بخوابد. اما استثنا هایی هم وجود دارد. جهش در ژن hDEC2 که مدت خواب و بیداری را معین می نماید، طول خواب مورد احتیاج را به 4 ساعت کاهش می دهد.

یخ آب جوش شفاف است

یخی که از شیر آب تهیه می گردد مات و ابری به نظر می رسد، ولی یخی که از آب جوش ساخته می گردد شفاف است. چون فرآیند جوشیدن، هوا و سایر ناخالصی ها را از آب حذف می نماید بنابراین یخ شفاف تر می گردد.

کودک می تواند مادرش را در دوران بارداری درمان کند

نه تنها مادر از نوزادش مراقبت و سلامتش را حفظ می نماید بلکه نوزاد هم می تواند به مادرش یاری کند. جنین در رحم مادرش می تواند سلول های بنیادی خود را به اندام های آسیب دیده مادر برساند تا آن ها را ترمیم کند. انتقال سلول های بنیادی جنین به اندام های مادر microchimerism نامیده می گردد.

تستِر های لوازم آرایشی خطرناک هستند

هر دختری تجربه استفاده از تستر ها برای انتخاب رژلب یا سایه را داشته است. اما این کار خطرناک است. آزمایش های صورت گرفته در فروشگاه های برندهای مشهور لوازم آرایشی نشان می دهد که تستر ها پر از قارج (28%) و باکتری استافیلوکوک (48%) هستند.

زنبور ها می توانند چهره فرد را تشخیص دهند

شاید تعجب کنید، اما زنبور ها درست مثل ما می توانند ببینند. آزمایش ها نشان می دهد که می توان به آن ها آموزش داد چهره انسان را تشخیص دهند. گروهی از جانورشناسان دریافته اند که این حشرات به جای اینکه هر عضو را جداگانه ببینند، مثل انسان کل صورت را می بینند.

میل مادر به بوسیدن فرزندش غریزی است

هر مادری با این میل قوی بوسیدن و به آغوش کشیدن فرزندش آشناست. این به خاطر عشق نیست. وقتی مادر نوزادش را می بوسد، با پاتوژن های پوست نوزاد آشنا می گردد. آن ها توسط سیستم ایمنی مادر شناسایی می شوند و سیگنال هایی به لنفوسیت های بی می فرستند؛ بنابراین پادتن هایی در شیر مادر فراوری می گردد که آن ها را حنثی کند و از نوزاد در برابر بیماری های مختلف حفاظت کند.

مردان و زنان به صورت متفاوتی می شنوند

مدت هاست که می دانیم مردان و زنان کاملا متفاوت از هم فکر می نمایند، تصمیم می گیرند و نگاه می نمایند. علاوه بر این، محققان دانشگاه پزشکی ایندیانا دریافته اند که آن ها حتی متفاوت از هم می شنوند. مردان صدا ها را تنها با یک طرف لوب تمپورال مغزشان پردازش می نمایند، درحالی که زنان از هر دو طرف استفاده می نمایند.

انسان با افزایش سن، توانایی احساس خشکی و دهیدراته شدن را از دست می دهد

هرچه انسان پیرتر می گردد، کم آبی بدن را کمتر حس می نماید. همه سیستم های بدن مثل جوانی کار نمی نمایند به همین دلیل افراد پیرتر اغلب کمتر آب می خورند. اما آب همچنان به اندازه جوانی برای بدن اهمیت دارد و کمبود آن منجر به اختلالات روده ای عروقی و فشار خون می گردد. به همین دلیل مهم است که در همه عمر به مقدار آبی که مصرف می کنیم توجه داشته باشیم.

در قرن گذشته کفش فروش ها از اشعه ایکس برای انتخاب کفش متناسب استفاده می کردند

انتخاب کفش چیز خارق العاده ای به نظر نمی رسد. اما در اوایل قرن بیستم، مردم نظر دیگری داشتند و فلورسکوپ های کفش را اختراع کردند. این دستگاه از پا عکس اشعه ایکس می گرفت و طبق آن کفش متناسب را انتخاب می کرد. اما به دلیل دوز بالای اشعه ایکس که به سلامت افراد آسیب می زد، این دستگاه ها منسوخ شدند و از بین رفتند.

در دهه 1980، برای مرغ ها لنز تماسی ساختند

درمورد لنز تماسی برای مرغ ها چیزی شنیده اید؟ در دهه 1980 یک شرکت آمریکایی لنز های قرمزی برای مرغ ها ساخت که آن ها را رام تر می کرد و فراوری تخم مرغ را افزایش می داد. رفتار تهاجمی مرغ ها به این دلیل کاهش می یافت که مرغ ها به وسیله لنز های قرمز خوب نمی دیدند بنابراین به یکدیگر حمله نمی کردند. اما این نوآوری با استقبال روبرو نشد، چون به بینایی مرغ ها به شدت آسیب می زد.

زنانی که مو های قرمز دارند به دوز بیشتری از داروی بیهوشی احتیاج دارند

زنان مو قرمز به 19% داروی بیهوشی بیشتری نسبت به زنان با رنگ مو های دیگر احتیاج دارند. طبق این تئوری، جهش پروتئینی که باعث قرمز شدن مو و روشن شدن پوست می گردد، افراد را نسبت به درد آسیب پذیرتر می نماید.

بعضی بانک های ایتالیا از پنیر به عنوان ضمانت استفاده می نمایند.

همه با گرو گذاشتن زمین و خانه در بانک آشنایی داریم. اما بعضی بانک های ایتالیا از دهه 50 به پنیرسازان وام می دهند و از پنیر پارمسان به عنوان ضمانت استفاده می نمایند. دو تا سه سال طول می کشد پنیر آماده گردد، بانک در این مدت پنیر را در صندوق های خاصی نگهداری می نماید و اگر در این مدت وام برگردانده نگردد، پنیر را می فروشد.

فرزند چندم بودن روی وزن تاثیر دارد

ترتیب تولد روی وزن ما تاثیر می گذارد. مثلا بچه های اول بیشتر مستعد اضافه وزن هستند. اما دانشمندان هنوز علت آن را دقیقا پیدا نکرده اند، اما فکر می نمایند به دلیل تفاوت در ذخیره خون جفت باشد.

کیسه های کاغذی از نظر محیط زیستی تفاوت چندانی با کیسه های پلاستیکی ندارند

درختان زیادی برای فراوری این کیسه ها قطع می شوند. فرآیند فراوری آن ها هم آسیب زیادی به جو می زنند و گاز های مضری منتشر می نماید؛ بنابراین قبل از انتخاب کیسه همه جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید.

منبع: brightside

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 224

به "واقعیات جالبی که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیات جالبی که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید