طرح طالبان به دست آمریکا رسید، طالبان آتش بس می نماید؟

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : به گفته دفتر سیاسی طالبان در دوحه، این گروه طرحی را برای کاهش خشونت در افغانستان آماده و با آمریکا در میان گذاشته است اما تا به امروز نهایی نشده است.

طرح طالبان به دست آمریکا رسید، طالبان آتش بس می نماید؟

به گزارش به نقل از فارس ، دفتر سیاسی طالبان در دوحه بیان کرد در طرح پیشنهادی خود از تمام طرف ها خواسته شده تا عملیات های نظامی خود را کاهش دهند؛ اما به گفته این دفتر خلاف انتظار طالبان، تا به امروز این طرح نهایی نشده و روی آن توافقی بدست نیامده است.

به گفته طالبان این طرح آتش بس نیست.

آمریکا، روسیه، چین و پاکستان از طالبان خواسته اند که عملیات بهاری شان را اعلام نکنند. دفتر سیاسی این گروه در دوحه هم می گوید که یک طرحی را برای کاهش خشونت ها و عملیات ها با آمریکا در میان گذاشته که به گفته این دفتر در این طرح از تمام طرف ها خواسته شده که عملیات نظامی خود را کاهش دهند. اما تا به امروز این طرح نهایی نشده و روی آن توافق صورت نگرفته است.

درهمین حال، حکومت افغانستان هم میخواهد که عملیات بهاری را اعلام نکند؛ اما ارتش می گوید که چگونگی عملیات های نظامی بستگی به برخورد طالبان دارد. طالبان اما از آمادگی برای کاهش خشونت ها سخن می زنند، نه آتش بس.

هرچند افغانستان، منطقه و دنیا خواهان تسریع فرایند مذاکرات صلح و کاهش خشونت ها هستند؛ اما تا به امروز کوشش ها نتوانسته از شعله جنگ بکاهد.

ترکیه برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان در اوایل ماه اپریل آمادگی می گیرد؛ نشستی که انتظار می رود از یک سو بتواند منجر به یک توافق سیاسی میان افغان ها گردد و در سوی دیگر، خشونت ها را در افغانستان کاهش دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1604

به "طرح طالبان به دست آمریکا رسید، طالبان آتش بس می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح طالبان به دست آمریکا رسید، طالبان آتش بس می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید