عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه

به گزارش مجله اینمن، این شرکت روسی، فناوری چاپی با مواد افزودنی را توسعه می دهد تا مزه و بافت مرغ طبیعی را با حداقل داده های حیوانی فراوری کند. در عین حال، KFC نان ها، ادویه جات و دیگر مواد را بر اساس طعم مخصوص رستوران های خود فراوری می نماید.

عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این فست فود زنجیره ای می گوید که بیو گوشت در حال فراوری، مواد افزودنی را که اکنون در مزرعه داری سنتی به کار گرفته می گردد

فست فود زنجیره ای KFC نخستین ناگت مرغ فراوری آزمایشگاه را عرضه می نماید. دیگر انواع ناگت ها از جمله ناگت های ذرت درحال حاضر در آزمایشگاه فراوری می شوند، اما اگر طرح جدید موفقیت آمیز باشد، نخستین ناگت ساخته شده از سلول های واقعی حیوان عرضه خواهد شد.

این فست فود بین المللی با شرکت فناوری زیستی 3D Printing Solutions روسیه برای فراوری چاپ گر سه بعدی زیستی و مواد مورد احتیاج برای فراوری این محصولات، در پروژه ای به نام گوشت برای آینده همکاری می نماید. هدف از این اقدام فراوری نخستین ناگت مرغ فراوری آزمایشگاه است که از سلول های واقعی حیوان ساخته می گردد و مواد متشکله آن گیاهی است. KFC انتظار دارد که نخستین محصول را در پاییز 2020 برای آزمایش عرضه کند.

این شرکت روسی، فناوری چاپی با مواد افزودنی را توسعه می دهد تا مزه و بافت مرغ طبیعی را با حداقل داده های حیوانی فراوری کند. در عین حال، KFC نان ها، ادویه جات و دیگر مواد را بر اساس طعم مخصوص رستوران های خود فراوری می نماید.

این فست فود زنجیره ای می گوید که بیو گوشت در حال فراوری، مواد افزودنی را که اکنون در مزرعه داری سنتی به کار گرفته می گردد، از میان برمی دارد و محصول نهایی پاکیزه تری ارائه می دهد. فراوری این نوع گوشت، مصرف انرژی و آسیب به حیوانات را هم کاهش می دهد.

KFC با اشاره به مطالعات صورت گرفته از سوی مجله آمریکایی علوم محیط زیست و فناوری این طرح را در دست اجرا دارد. مطالعات مذکور نشان می دهد که گوشت فراوری شده از سلول های آزمایشگاهی حداقل تاثیرات منفی را بر محیط زیست دارد، و مصرف انرژی را به نصف کاهش می دهد، انتشار گاز های گل خانه ای را 25 برابر کم می نماید و نسبت به مزارع سنتی، به صد برابر زمین کمتر احتیاج دارد.

این فرایند فراوری، اخلاقی تر از فراوریات مزرعه ای است، چون کشتاری در آن وجود ندارد. با وجود این، به دلیل آن که محصول بر پایه بافت حیوانات فراوری می گردد، گیاهی نیست. ریزا پولیاکوفا، مدیرعامل KFC روسیه در این باره بیانیه ای منتشر نموده که در آن آمده است: محصولات گوشتی دست کاری شده بخشی از مفهوم آینده رستوران KFC اند.

مدیرعامل KFC روسیه اظهار می دارد: در KFC ما می توانیم فرایند های نوآورانه اخیر را به دقت مورد آنالیز قرار دهیم و فناوری های پیش رفته را در شبکه رستوران های خود به کار بگیریم.

او می افزاید: آزمایش هایی که روی فناوری چاپ گر سه بعدی زیستی انجام داده ایم تا گوشت مرغ فراوری کنیم، راه چاره بسیاری از مسائل دنیای است. ما خوشحالیم که در توسعه این فناوری مشارکت داریم و در صورت امکان، آن را در اختیار هزاران نفر در روسیه و سراسر دنیا قرار می دهیم.

یوسف خسوانی، یکی از موسسان و مدیران پروژه فناوری چاپ گر سه بعدی هم در این باره می گوید: فناوری های چاپ گر سه بعدی در ابتدا در بخش پزشکی مورد تایید نهاده شد و امروزه در فراوری محصولات غذایی هم چون گوشت مورد استفاده قرار می گیرد.

او می افزاید: توسعه سریع چنین فناوری هایی در آینده به ما اجازه می دهد که گوشت های محصول چاپ سه بعدی را بیشتر در دسترس قرار دهیم. امیدواریم این فناوری، که با همکاری KFC به آن دست پیدا می کنیم، به سرعت دریافت فراوری محصولات گوشتی مبتنی بر سلول های بنیادین و عرضه آن در بازار یاری کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1157

به "عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید