قوی ترین رکورداران گینس ، رکوردهای شگفت انگیز، از مردانی که ضربه آهنی ها دارند

به گزارش مجله اینمن، ترس برای آنها مفهومی ندارد؛ با قدرت زیاد پا به میدان می گذارند و خودشان را برای جدال با حریفی از جنس سیمان و بتن آماده می نمایند؛ حریف سرسختی که مغلوب یک ضربه آنها می گردد؛ ضربه ای که نشان از قدرت و مهارت فوق العاده و منحصربه فرد آنها دارد.

قوی ترین رکورداران گینس ، رکوردهای شگفت انگیز، از مردانی که ضربه آهنی ها دارند

به گزارش خبرنگاران، رکوردشکنی های شگفت انگیز این مردان آهنین برای خیلی ها باورنکردنی است؛ تا جایی که بیشتر افرادی که به تماشای نمایش عجیب آنها نشسته اند فکر می نمایند شاید حقه ای در کار است که آنها می توانند بلوک های سیمانی را بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینند بشنمایند؛ درحالی که این قدرت بدنی زیاد و نیروی ذهنی بالای آنهاست که اجازه چنین رکوردشکنی هایی را به آنها می دهد. خرد کردن اجسامی سخت که شکستن شان حتی با چکش و وسیله های دیگر هم غیرممکن به نظر می رسد.

دن ندرلند (پادشاه شکستن) Dan Netherland

دن ندرلند مدرس علوم رزمی و جهانگردی آمریکایی است که در سراسر جهان به نام های دستان طوفان یا پادشاه شکستن شناخته می گردد. دن در جوانی کمربند مشکی کاراته را بدست آورد و با پشتکاری که در این زمینه از خود نشان داد توانست مقام هانشی را که بالاترین مقام در ورزش های رزمی است به دست بیاورد.

دن هم اکنون 55 سال است که در رشته های مختلف رزمی از جمله آیکی جوجوتسو، آیکیدو، جودو، کمپو، کاراته، کوبوجوتسو و باتو جوتسو فعالیت دارد. او هیچ وقت در نمایش هایش از شیوه های نمایشی و مدرن استفاده ننموده و از ورزش های رزمی باستانی پیروی می نماید.

یکی از پرطرفدارترین نمایش های دن، شکستن اجسامی مثل صخره، سنگ های گرانیتی، آجر، بلوک های سیمانی و خم کردن اجسام آهنی است.

او به عنوان رکورددار شکستن بلوک سیمانی در جهان شناخته می گردد چراکه در یکی از نمایش هایش پیروز شد یک تن بلوک سیمانی را که شامل 19 بلوک بود، با یک ضربه بشکند.

دن یک بار هم دیواری از جنس بتن را با ضربه های محکم دستش شکست و از آن عبور کرد و به این ترتیب با عنوان پادشاه شکستن معروف شد. وقتی که دن در المپیک 2008 چین شرکت کرد، مقامات چینی تصویر او را برای تمبر یادبود المپیک برای ورزش ووشو در نظر گرفتند. او به همراه 16 نفر دیگر، از میان 3 میلیون رزمی کار ماهر جهان انتخاب شده بودند، اما باز هم در بین این چند نفر، تنها دن و پسرش چاد برای عکس تمبر انتخاب شدند.

از رکوردهایی که دن از خود به جا گذاشته است می توان به بیشترین تعداد شکستن بلوک (30 بلوک) با یک ضربه در سال 2007، بیشترین قفل های شکسته (32 عدد) در عرض 60 ثانیه در سال 2008، شکستن بیشترین بلوک های بتنی (55 بلوک) در عرض کمتر از 60 ثانیه در سال 2003 و شکستن 10 عدد از سنگ های غیرقابل شکست گرانیتی به نام پنجه ببر، با یک ضربه اشاره نمود که بسیاری از این رکوردها در کتاب گینس هم ثبت شده اند و نام او را برای همواره در تاریخ انسان های عجیب و پرتوان ماندگار نموده اند.

درو سرانو (مرد پتکی) Drew Serrano

درو سرانو از سن 22 سالگی ورزش های رزمی را شروع نموده و در حدود 32 سال است که در این رشته فعالیت می نماید. او تا به حال رکوردهای زیادی در این زمینه به نام خود ثبت نموده است.

درو کمربند مشکی در ورزش های کان تائو، کیوشی و کادو جوتسو دارد که همه آنها به نحوی از ورزش های دفاع شخصی به حساب می آیند. بعلاوه در زمینه های دیگری از جمله جودو، آیکیدو و ورزش های رزمی ترکیبی هم فعالیت می نماید. در حدود 20 سال می گردد که درو یکی از اعضای رسمی فدراسیون ورزش های رزمی در آمریکاست.

یکی از اصلی ترین زمینه های فعالیت او، شکستن اجسام سخت با دست، پا، آرنج و حتی سرش است. درو قادر است با یک ضربه دست، نارگیل را به تکه های بسیار کوچک تقسیم کند. درحالی که متخصصان می گویند برای شکستن پوست محکم نارگیل باید فشاری بین 635 تا 725 کیلوگرم به آن وارد کرد.

او از قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در یکی از رکوردزنی های خود روی صفحه ای پر شده از میخ دراز کشید و بلوک سیمانی بسیار سنگینی رویش قرار داده شد. اما این تازه شروع ماجرا بود چرا که این بلوک سیمانی از طریق پتک شکسته شد. فشاری که به بدن درو در این نمایش وارد شد آن قدر زیاد بود که تماشاچیان هر لحظه فکر می کردند، میخ ها به بدن او فرو خواهند رفت.

کیشاب سواین(سرنارگیلی) Keshab Swain

کیشاب سواین 38 ساله هم، از آن دسته افراد با قدرت بدنی بسیار بالاست که می تواند نارگیل ها را با آرنج و سر خود به راحتی بشکند. این مرد هندی، با شکستن 250 نارگیل نارس که به مراتب پوستی سخت تر از نارگیل رسیده دارند، در عرض 8 دقیقه و 56 ثانیه و از طریق آرنج، زانو و سر خود، نامش را هم در کتاب گینس و هم در کتاب رکوردهای لیمکا(کتاب رکورد های هند) ثبت کرد.

رکورد قبلی ثبت شده در لیمکا شکستن 184 نارگیل بود که کیشاب توانست این رکورد را بشکند. او بعد از این رکوردشکنی عجیب گفت: زمانی که در شهر گنجام زندگی می کردم، آن قدر فقیر بودم که نارگیل تنها غذایی بود که می توانستم از درختان تهیه نموده و بخورم. از همان زمان نارگیل ها را از طریق سر خود می شکستم. بارها به خاطر این کار دچار آسیب دیدگی شدم ولی همین باعث شد تا قدرت بدنی بالایی پیدا کنم. من هرگز نمی خواهم به آن روزها بازگردم.

کوین تیلور(دیوار عضلانی) Kevin Taylor

کوین تیلور 39 ساله آمریکایی یکی از مردان مشهوری است که به خاطر نیروی عجیبش مشهور شده است؛ برای او فرقی نمی نماید که آجرها در زیر آب باشند یا در میان آتش؛ چراکه او باز هم می تواند با دست خالی و برخی اوقات حتی با کف دستش آنها را بشکند. همین موضوع باعث شده که خیلی ها به او لقب دیوار عضلانی بدهند.

کوین در سال 2008 توانست در مقابل چشم هزاران تماشاگر 100 آجر قرار گرفته در میان آتش را در عرض 11 ثانیه بشکند بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند. همین کار او باعث شد تا نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت گردد. نکته جالب اینجاست که تا به حال کسی پیدا نشده که بتواند این رکورد را بشکند.

او که 25 سال است در این رشته از ورزش های رزمی فعالیت می نماید، چنان دستان قدرتمندی دارد که می تواند با یک ضربه، شیشه ضدگلوله یک اتومبیل را هم بشکند.

کوین درباره توانایی منحصربه فردش می گوید: من در زمان شکستن اجسام تنها روی همین موضوع تمرکز نموده و تمام انرژی خود را به دست هایم می فرستم. در این زمان فشار روی بدن من آن قدر زیاد است که ناخودآگاه فریاد بسیار بلندی می کشم، آن قدر بلند که همه باید گوش های خود را بگیرند؛ مانند ترکیدن یک بمب. به نظر من همه چیز به تمرکز قدرت در دست ها بستگی دارد. اگر کسی بتواند یک بلوک سیمانی را بشکند به طور حتم 20 بلوک را هم می شکند.

اولین باری که کوین تصمیم به شکستن آجر گرفت، 30 سال داشت و کار خود را با 16 آجر شروع کرد که برای اولین تجربه یک فرد تعداد بسیار زیادی است. از آن موقع به بعد او سعی کرد کارش را وسعت ببخشد.

به این ترتیب در این سال ها رکوردهای عجیبی به نامش ثبت شدند؛ رکوردهایی مثل شکستن 726 آجر در عرض 86 ثانیه در سال 2008 و 809 آجر که در مسافتی 91 متری چیده شده بودند، در کمتر از 4 دقیقه در سال 2009. در سال 2002 هم کوین با شکستن 584 آجر در عرض 57 ثانیه توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند که بعدها این رکورد از طریق خودش شکسته شد. او رکورددار سرعت در شکستن آجر، در جهانست.

سین کاربی (کوچولوی رزمی کار) Sean Karby

سین کاربی یکی دیگرازمردانی است که به خاطر نیروی آهنینش معروف شده است. او در سال 1979 وقتی که تنها 6 سال داشت با کاراته آشنا شد، آن هم زمانی که یک گروه کاراته به شهر یورک پنسیلوانیا آمدند و در مهد کودک آنها نمایش اجرا کردند. از همان زمان بود که سین تصمیم گرفت این ورزش را دنبال کند. او هر روز سعی می کرد حرکات آنها را اجرا کند.

این کار سین مدت زیادی ادامه پیدا کرد، به طوری که خانواده اش تصمیم گرفتند او را برای آموزش کاراته به کلاس استاد مشهوری به نام کیم بفرستند. سین در یادگیری فنون رزمی آن قدر مهارت داشت که در عرض 4 سال توانست دوره خود را تکمیل نموده و در سن 10 سالگی کمربند مشکی بگیرد. او حتی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تربیت بدنی ادامه داد و مدرک مربیگری گرفت اما همچنان در کلاس استادان بنام کاراته شرکت نموده و فنون نو را از آنها می آموخت.

با این حال بعد از مدتی تصمیم گرفت که مهارتش را در شکستن بلوک های سیمانی و آجری به بالاترین حد برساند، به این ترتیب او به عنوان یکی دیگر از رکوردداران شکستن بلوک های سیمانی و آجر با دست و پا شناخته شد. او بعلاوه در یکی از نمایش هایش با خوابیدن روی صفحه ای پر از میخ اجازه داد تا سنگی بزرگ روی شکمش شکسته گردد اما خودش کوچک ترین آسیبی ندید.

رافائل والز(سلطان شکستن)

رافائل والز اهل سان خوآن پورتوریکو و از مشهورترین رزمی کاران جهانست که در زمینه شکستن اجسام سنگین مهارت بسیار بالایی دارد به طوری که در سال 2009 به او لقب سلطان شکستن در جهان را دادند. او کاراته را از سن 20 سالگی شروع کرد و توانست در دو رشته تکواندو و کاراته کمربند مشکی کسب کند. در سال 2004 رافائل توانست با شکستن 13 بلوک سیمانی با آرنج خود و تنها با یک ضربه رکوردی نو از خود به جا بگذارد.

بار دیگر در همان سال رافائل 14 بلوک بتنی که حتی شکستن آن با استفاده از پتک هم غیرممکن به نظر می رسید را با یک ضربه شکست و توانست در مسابقه قویترین مردان آمریکا که با نام آرنولد برگزار گردیده بود، مقام قهرمانی را به دست آورد.

کوین شلی (دستشویی شکن)

کوین شلی یکی از رزمی کاران مشهور جهانست. او توانست در آگوست 1999 با شکستن 31 تخته با طول و عرض 30 سانتی متر تنها از طریق پیشانی خود در مدتی کمتر از 30 ثانیه رکوردی نو از خود در گینس ثبت کند. رکورد قبلی در شکستن تخته از طریق پیشانی، متعلق به جاناتان ماردن بود که در 24 سپتامبر 1998، 29 تخته را در 30 ثانیه شکست.

کوین شلی در یکی از برنامه های تلویزیونی که در ژوئن 2011 برگزار گردید، پیروز شد 12 تکه چوب به ضخامت 3 سانتی متر را با سر خود و تنها با زدن یک ضربه بشکند. نمایش او به طور پیروزیت آمیزی انجام شد ولی ضربه ای که کوین با سر خود به چوب ها وارد کرد، آن قدر محکم بود که سرش شکست و دچار خونریزی شد. یکی دیگر از رکوردهای جالب و البته مضحکی که کوین از خود به جا گذاشت، شکستن 46 دستشویی فرنگی از جنس سرامیک با سرش بود، که او تنها در عرض یک دقیقه این کار انجام داد. این رکورد در اول سپتامبر 2009 در گینس ثبت شد.

کازمو زیمیک(قهرمان برمه)

کازمو زیمیک رزمی کاری مشهور در برمه است. او در سال 2010 با شکستن 604 آجر در عرض 6 دقیقه و 30 ثانیه از طریق بازو و پا و حتی سرش رکوردی نو در گینس ثبت کرد. درحالی که رکورد جهانی شکستن آجر با بازو، پا و سر، 300 آجر در عرض 10 دقیقه بود. کازمو درباره این کار عجیبش می گوید: من کودکی بسیار سختی داشتم و در خانواده ای فقیر بزرگ شدم.

به طورکلی در جایی که من زندگی می کنم همه فقیر هستند. آنها حتی گاهی پول برای خرید خوراکی هم ندارند. او با هر رکورد نو و با اجرای نمایش در سراسر جهان می تواند پول خوبی به دست بیاوردو تمام این پول را برای مردم برمه خرج می نماید. جایزه گینس هم 10 هزار دلار بود که کازمو به طور کامل به یتیمان برمه اهدا کرد. کازمو با این یاری های خود قهرمان برمه لقب گرفته است.

برند هوئله (آجرشکن)

برند هوئله 34 ساله اهل هانوفر آلمان از منحصر به فردترین ورزشکاران در رشته های رزمی است که در شکستن آجر و بلوک تبحر خاصی دارد. البته شیوه کاری برند با دیگران بسیار فرق دارد، زیرا او آجرها را با چنان قدرتی می شکند که هر کدام از تکه ها به هوا پرتاب شده و چند متر آن طرف تر پایین می آیند. به همین دلیل تماشاگران باید در زمان اجرای این نمایش حواس خود را کاملا جمع نمایند تا تکه های خردشده آجر با سر و صورتشان برخورد نکند. در سال 2008 برند با شکستن 12 آجر که به صورت عمودی قرار داده شده بودند، در عرض 8 ثانیه رکوردی نو از خود در گینس ثبت کرد. او درباره هنر شگفت انگیزش می گوید: در انجام این کار باید سرعت بسیاری داشت.

زیرا اگر سرعت کم باشد، ممکن است آجر به چندین متر آن طرفتر پرتاب گردد ولی قبل از پرتاب نخواهد شکست. درحالی که باید آجر ابتدا شکسته و بعد پرتاب گردد؛ به خاطر همین است که می گویم ورزش های رزمی نه تنها قدرت بدنی بلکه قدرت ذهنی بسیار بالایی هم احتیاج دارند. رشته اصلی برند، ووشو است و او پیروز شده بارها در این زمینه مدال طلا کسب کند. او تا به حال در تعدادی از فیلم های رزمی هم بازی نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2271

به "قوی ترین رکورداران گینس ، رکوردهای شگفت انگیز، از مردانی که ضربه آهنی ها دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین رکورداران گینس ، رکوردهای شگفت انگیز، از مردانی که ضربه آهنی ها دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید