لندن: از حمایت ایران از شهروندان افغانستانی قدردانی می کنیم

به گزارش مجله اینمن، یک مقام دولت انگلیس از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از شهروندان افغانستانی مقیم ایران تشکر و قدردانی کرد.

لندن: از حمایت ایران از شهروندان افغانستانی قدردانی می کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کالج در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده انگلیس در دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در سوئیس روز دوشنبه از تلاشهای ایران در حمایت از شهروندان افغانستانی ساکن ایران تشکر کرد.

به نوشته وبگاه دولت انگلیس جولیان بریث ویت نماینده انگلیس در دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره گفت: انگلیس متعهد به بازگشت داوطلبانه، امن و مفتخرانه پناهجویان افغانستانی از ایران و پاکستان است. ما از اقداماتی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آن کشورها در حمایت از دولتهای میزبان انجام میدهد استقبال میکنیم و همچنان به وسیله سازمان بین المللی مهاجرت ثبت نام و یاری به آسیب پذیرترین افراد در حال بازگشت از ایران و پاکستان را ادامه میدهیم. انگلیس یکی از کشورهایی است که سال جاری امکان اسکان مجدد برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران را فراهم نموده است .

این دیپلمات انگلیسی در ادامه اضافه نمود :ما از حمایتی که حکومت ایران از جامعه افغانستانی های خودش به عمل می آورد قدردانی می کنیم و از یافتن فرصت برای یاری استقبال می کنیم.

اخیرا نیز وزارت خارجه افغانستان گفت یک هیأت عالی رتبه دولتی به ریاست محمدحنیف اتمر، سرپرست به تهران سفر کرد.

این وزارت در بیانیه خود تاکید نمود که این هیأت با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه او در تهران ملاقات و گفت وگو نموده است. بر اساس این بیانیه، تقویت و توسعه همکاری های همه جانبه و برنامه کمیته های کاری سند همکاری های جامع بین دو کشور از دیگر موضوعات مطرح در ملاقات دو طرف بوده اند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1128

به "لندن: از حمایت ایران از شهروندان افغانستانی قدردانی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: از حمایت ایران از شهروندان افغانستانی قدردانی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید