محقق آمریکایی: در شرایطی که کرونا آمریکا را زمین گیر کرده بود ترامپ در خواب غفلت بود

به گزارش مجله اینمن، رئیس یک مؤسسه تحقیقاتی آمریکایی به شدت از عملکرد دونالد ترامپ در مدیریت برخورد و مقابله با ویروس مرگبار کرونا انتقاد کرد.

محقق آمریکایی: در شرایطی که کرونا آمریکا را زمین گیر کرده بود ترامپ در خواب غفلت بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، براد بانون رئیس مؤسسه تحقیقاتی ارتباطات بانون در مطلبی ضمن انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه گسترش ویروس کرونا نوشت: تاریخ این حقیقت را ثبت و ضبط خواهد کرد که دونالد ترامپ در شرایطی که ویروس مرگبار کرونا، ایالات متحده را زمین گیر کرده، خواب بوده و در غفلت عمیقی به سر می برده است. تنها می توانیم امیدوار باشیم که رئیس جمهور بعدی بتواند کشور و مردم آمریکا را به راستا درست بازگرداند.

بر اساس این گزارش، ترامپ در یک کمپین انتخاباتی در روز 28 فوریه در کارولینای جنوبی مدعی شد که دموکراتها ویروس کرونا را سیاسی کرده اند و شیوع گسترده این ویروس، دروغ بی پایه و اساس جدید آنها است.

ترامپ 22 ژانویه نیز گفته بود که ما به طور کامل شرایط را تحت کنترل داریم. از آن زمان تا به امروز هزاران آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و برخی نیز جان خود را از دست داده اند. اقتصاد آمریکا نیز در معرض خطر فروپاشی واقع شده است.

ترامپ خاتمه در برابر فشارهای داخلی تسلیم شد و روز جمعه 13 مارس حالت فوق العاده ملی اعلام کرده است. رئیس جمهور آمریکا باید یک رهبر بین المللی و ملی باشد ولی بیانیه ترامپ پس از اقدامات قاطعی بود که از سوی نخست وزیران و فرمانداران ایالات آمریکا اتخاذ شد، کسانی که به مراتب از ترامپ برای مقابله با این بحران فعالانه تر عمل کردند.

12 مارس یعنی پنجشنبه گذشته سالگرد سخنرانی مهم فرانکلین روزولت در سال 1933 بود. در آن زمان مردم آمریکا به شدت سرخورده و ناامید بودند، بانک ها تعطیل شدند و میلیون ها آمریکایی قادر به دسترسی به پس اندازهای خود نبودند. سخنرانی آن شب روزولت موجب آرامش ملت نگران آمریکا شد.

چهارشنبه شب گذشته نیز دونالد ترامپ یک سخنرانی تلویزیونی انجام داد و این سخنان تازه آمریکایی ها را نگران تر کرد. روز بعد از سخنرانی ترامپ بازار وال استریت با بیشترین افت تاریخی خود از سقوط 1987 روبرو شد.

این در حالی است که سخنرانی جو بایدن در روز چهارشنبه خطاب به مردم آمریکا چیزی بود که ترامپ نتوانست آن را انجام دهد. بایدن خونسرد و آرام بود ولی ترامپ در سخنرانی اش به شدت عصبی و نگران بود. سخنرانی بایدن سرشار از اطمینان و آرامش بود. او به آمریکایی ها این مسئله را یادآوری کرد که ایالات متحده یک کشور بزرگ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 912

به "محقق آمریکایی: در شرایطی که کرونا آمریکا را زمین گیر کرده بود ترامپ در خواب غفلت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محقق آمریکایی: در شرایطی که کرونا آمریکا را زمین گیر کرده بود ترامپ در خواب غفلت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید