مدیرکل بندر سقطری درپی افشای محتویات محموله های اماراتی برکنار شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، مدیرکل بندر سقطری یمن در پی افشای محتوای محموله های بشردوستانه ارسالی از سوی امارات متحده عربی بر کنار شد.

مدیرکل بندر سقطری درپی افشای محتویات محموله های اماراتی برکنار شد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

یک عضو ارشد شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) از صدور حکمی که در حساب فیسبوک وزارتخانه شورای انتقالی هم منتشر شده است به منظور برکناری ریاض سلیمان از مدیرکلی این بندر استراتژیک اطلاع داد.

در همین باره یک مسئول بلند پایه بندر سقطری اظهار نموده است که دستور برکناری ریاض سلیمان در حالی داده شده که وی تا پیش از برکناری بارها از پهلوگیری کشتی های اماراتی در بندر سقطری جلوگیری نموده که البته آخرین این موارد هم کشتی تکریم وابسته به یک موسسه بشر محبت آمیز اماراتی بود که معلوم شد به جای یاری های انسان محبت آمیز تجهیزات نظامی حمل می نموده است!

لازم به ذکر است، پیشتر و در تاریخ 25 فوریه، سلیمان مدیرکل برکنار شده شورای انتقالی، نامه هایی را به منظور مطلع سازی رمزی محروس استاندار سقطری درباره محموله های نظامی ارسالی از سوی امارات به بندر مذکور ارسال نموده بود که در نهایت با اخراجش همراه شد.

بازداشت و برکناری سلیمان در حالی صورت گرفت که نیروهای سعودی حاضر در سقطری که نظارت بر این استان را بر عهده دارند، سکوت اختیار کردند و امارات نیز سعی دارد افراد وابسته به خود را بر این بندر مسلط کند تا واردات مواد و تجهیزات دلخواه خود را به بندر تسهیل کند.

افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از ماه ژوئن سال گذشته میلادی بر سقطری سیطره یافته اند و در همین حال بعضی منابع محلی گزارش دادند که امارات ساخت بعضی پایگاه های نظامی در مکان های مهم و استراتژیک جزیره سقطری را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1515

به "مدیرکل بندر سقطری درپی افشای محتویات محموله های اماراتی برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل بندر سقطری درپی افشای محتویات محموله های اماراتی برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید