مشتری دائم پمپ بنزین: مصرف سوخت 29 لیتری بوگاتی شیرون پور اسپرت در هر صد کیلومتر

به گزارش مجله اینمن، آنطور که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده، مالکان این ابرخودروی فرانسوی در یک دوره 5 ساله حدود 15 هزار دلار بیشتر از دارندگان مدل های معمولی، برای تامین سوخت هزینه خواهند کرد.

مشتری دائم پمپ بنزین: مصرف سوخت 29 لیتری بوگاتی شیرون پور اسپرت در هر صد کیلومتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، پس از معرفی شیرون در سال 2016، بوگاتی تا به امروز چند نسخه متفاوت از این ابرخودروی هیجان انگیز را توسعه داده است. پیور اسپرت (Pur Sport) یکی از این نسخه هاست که با تمرکز بر پیست توسعه پیدا نموده و در مقایسه با شیرون استاندارد هندلینگ بهتری دارد.

نیروبخش شیرون پیور اسپرت هم همان موتور معروف 8 لیتری 16 سیلندر است. اگر چه قدرت این موتور در رقم 1479 اسب بخار ثابت به جای مانده، اما دور موتور مجاز آن 200 واحد افزایش یافته و محدوده قرمز اینک از 6900 دور آغاز می گردد.

بوگاتی تنها 60 دستگاه از شیرون پیور اسپرت فراوری می نماید

طبیعتا با وجود چنین موتور حجیمی نباید انتظار مصرف سوخت مناسبی از شیرون پیور اسپرت و دیگر محصولات را بوگاتی داشت. طبق اسناد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) تعیین شده شیرون پبور اسپرت در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت را دود می نماید! این رقم در اتوبان اندکی بهتر بوده و به 18 لیتر کاهش می یابد. بد نیست بدانید داج دورانگوی متعلق به دهه 90 میلادی مصرف سوخت مشابهی دارد.

اما شیرون پور اسپرت در شهر خوش اشتهاتر بوده و در هر صد کیلومتر 29.4 لیتر سوخت از باک کم می نماید! برای مقایسه باید گفت مصرف سوخت نسخه استاندارد شیرون در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب با 26.1، 16.8 و 21.3 لیتر در هر صد کیلومتر برابر است.

حداکثر سرعت بوگاتی پیور اسپرت به 350 کیلومتر در ساعت محدود شده است

آنطور که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده، مالکان این ابرخودروی فرانسوی در یک دوره 5 ساله حدود 15 هزار دلار بیشتر از دارندگان مدل های معمولی، برای تامین سوخت هزینه خواهند کرد.

ذکر این نکته ضروی است شیرون پیور اسپرت و سایر فراوریات بوگاتی با هدف سفرهای داخل شهری و یا مسافرت های بین شهری ساخته نمی شوند. در کنار این، فاکتوری مثل مصرف سوخت برای یک فرد ثروتمند که چند میلیون دلار از اندوخته خود را صرف خرید مدلی از بوگاتی می نماید، اهمیتی ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1785

به "مشتری دائم پمپ بنزین: مصرف سوخت 29 لیتری بوگاتی شیرون پور اسپرت در هر صد کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتری دائم پمپ بنزین: مصرف سوخت 29 لیتری بوگاتی شیرون پور اسپرت در هر صد کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید