معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز احتیاج دارد

به گزارش مجله اینمن، معاینات اولیه بیماری های چشمی نیازمند دستگاه های پر هزینه است که تهیه، نگهداری و شرایطی که این دستگاه ها نیازمند آن هستند، هزینه های زیادی را می طلبد.دکتر امیرهوشنگ بهشت نژاد فوق تخصص قرنیه به باشگاه خبرنگاران گفت: پرداخت هزینه های زیاد دستگاه های چشم پزشکی نباید از سوی پزشک معالج و بیمار انجام گردد. البته نمی توان این هزینه ها را نادیده گرفت و بعلاوه امکان پرداخت این هزینه ها از سوی پزشک و یا مردم وجود ندارد.

معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز احتیاج دارد

معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز احتیاج دارد

معاینات اولیه بیماری های چشمی احتیاجمند دستگاه های پر هزینه است که تهیه، نگهداری و شرایطی که این دستگاه ها احتیاجمند آن هستند، هزینه های زیادی را می طلبد.

دکتر امیرهوشنگ بهشت نژاد فوق تخصص قرنیه به باشگاه خبرنگاران گفت: پرداخت هزینه های زیاد دستگاه های چشم پزشکی نباید از سوی پزشک معالج و بیمار انجام گردد. البته نمی توان این هزینه ها را نادیده گرفت و بعلاوه امکان پرداخت این هزینه ها از سوی پزشک و یا مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعرفه های چشم پزشکی برای افراد با درجه تحصیلی مختلف، فرق دارد. این تعرفه ها باید در سال تازه از سوی سازمانهای بیمه گر و سیستم های دولتی به تعادل مناسبی برسند.

این پزشک تأکید کرد: تا زمانی که بیمه ها فراگیر نباشند و پوشش کامل به بیماران انجام نگردد، مشکل تعرفه ها حل نمی گردد. باید سیستم به سمت بیمه های فراگیر رود.

وی با بیان اینکه بعضی از انواع قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده فراوری می شوند، گفت: قطره های چشمی، دارای محدوده زمانی استفاده هستند و مواد نگهدارنده آنها تا حدودی از آلوده شدن این قطره ها جلوگیری می نماید. در افرادی که جراحی انجام داده اند، لزوم تغییر قطره در زمانی که پزشک توصیه می نماید بیشتر از افرادی است که جراحی نشده اند.

دکتر بهشت نژاد ادامه داد: به محض شک به آلوده شدن قطره، باید در اسرع وقت به نوع تازه تر تبدیل گردد. در بعضی موارد افراد نسبت به مواد نگهدارنده این قطره ها هم حساسیت نشان می دهند که بعضی از انواع این نوع داروها بدون مواد نگهدارنده - همچون اشک مصنوعی - فراوری می شوند.

منبع : سایت سلامت نیوز

منبع:نشریه پیغام پزشک، شماره 47.

منبع: راسخون
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1839

به "معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید