معلولین آمریکایی با موبایل رأی می دهند

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، مقامات ایالتی در آمریکا گزینه رای دهی با موبایل را برای رای دهندگان فراهم می کنند. به همین دلیل فرماندار ایالت ویرجینیای غربی تصمیم دارد لایحه ای را امضا کند که به موجب آن افراد معلول می توانند به طور آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شرکت کنند و رای دهند.

معلولین آمریکایی با موبایل رأی می دهند

ویرجینیای غربی نخستین ایالتی است که این گزینه را فراهم می کند. هرچند جزئیات لایحه هنوز مشخص نیست اما مک وارنر یکی از وزرای این ایالت اعلام کرده احتمالا اپلیکیشن موبایل Voatz قابلیت رای دهی آنلاین را برای افراد فراهم می کند. قبلا سربازان نیروی دریایی آمریکا با کمک این اپلیکیشن در سراسر جهان امکان رای دادن یافتند.

با این وجود نگرانی های امنیتی درباره استفاده از اپلیکیشن مذکور وجود دارد. هر چند به گفته وارنر Voatz در انتخابات میان دوره 2018 میلادی عملکرد خوبی داشت اما محققان امنیتی درباره استفاده از آن یا اپلیکیشن های رای دهی دیگر هشدار داده اند.

برخی کارشناسان معتقدند وب سرور و بلاکچین این اپلیکیشن کاملا ایمن نبوده اند. همچنین تلاشی برای هک سیستم رای دهی موبایل در سال 2018 ثبت شده که البته مشخص نیست موفقیت آمیز بوده یا خیر.

وارنر توضیح داده هرچند در این تصمیم عامل ریسک نیز محاسبه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 780

به "معلولین آمریکایی با موبایل رأی می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلولین آمریکایی با موبایل رأی می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید