مقاله: انواع داربست و نکته های آن

به گزارش مجله اینمن، در فرایند ساخت و ساز کار گروهی و تعامل کارگران با یکدیگر بسیار زیاد مورد احتیاج می باشد. داربست به علت ویژگی هایی که دارد طوری قابل نصب است که این امکان به راحتی فراهم می گردد که کارگران با عبور از روی تخته الوار هایی که به اسم سکوی داربستی هستند و یا با عبور از میله ها می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند. و به راحتی بتوانند وسایل مربوط به ساخت و ساز را جابجا نمایند.

مقاله: انواع داربست و نکته های آن

پیشرفت تکنولوژی و صنعت هایی که امروزه ساخته می شوند هم تاثیر گذاشته است. این متریال تازه وزن سبک تری نسبت به نوع قدیمی آن دارند و حمل و نقل و جمع و آوری آن ها نسبت به قبل بسیار راحت تر شده است. ضمن اینکه نصب داربست هم کار آسانی است که بدون احتیاج به متخصصان نصب داربست هم انجام خواهد شد. نصب آسان و سبکی وزن باعث شده است که پروژه های ساختمانی و بازسازی نما که بصورت موقت انجام می شوند استفاده زیادی از داربست داشته باشند.

این نوع متریال، برای مواردی که برپایی سریع داربست ضرورت داشته باشد، مفید هستند. با این حال این هم نبایستی بیش از سه ردیف داشته باشند. علاوه بر آن ارتفاع سکوی کار در بالای سطح زمین یا طبقه ای که داربست پایه دار روی آن قرار می گیرد هم نبایستی از 4.5 متر تجاوز نماید. در این می بایست پایه ها را کاملا ثابت نگاه داشته و مهار نمود. به علاوه به جهت بالا رفتن و پایین آمدن از نردبان استفاده می گردد.

منبع مقاله: انواع داربست و نکته های آن

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1931

به "مقاله: انواع داربست و نکته های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: انواع داربست و نکته های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید