مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

به گزارش مجله اینمن، سالن نعمت (Salon de lAbondance): این محل که با اشیاء گران بهای بسیاری تزئین شده است، محل برگزاری شب نشینی ها و مهمانی های عصرانه بوده است.

مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

گراند آپارتمان های شاه شامل آپارتمان های دولتی می شوند که به عنوان مکان عمومی مجموعه کاخ، جهت برگزاری مراسمات و ملاقات سران قدرت با یکدیگر از آن ها استفاده می شده است. هر یک از سالن های این مجموعه به نام یکی از خدایان باستان نام گذاری شده بود و این امر سیطره قدرت شاه لوئی چهاردهم را به تاریخ جهان غرب متصل می نمود. گاه این محل بواسطه آنکه هر یک از هفت سالن آن به تصویری از سیاره ای مزین شده است، تحت عنوان آپارتمان سیارات (Apartment of Planets) نیز شناخته می شود. یکی از شاخص ترین ویژگی های این مجموعه سقف های بسیار زیبای آنند. بنابراین به هنگام بازدید از گراند آپارتمان های شاه نگاهی به بالای سر خود نیز بیاندازید. از عمده بخش های این مجموعه منحصربفرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آپارتمان های خصوصی شاه لوئی پانزدهم و شاه لوئی شانزدهم در پشت گراند آپارتمان های شاه واقع شده اند و گردشگران تور پاریس را با زندگی خصوصی خانواده سلطنتی آشنا خواهند نمود. دسترسی به بخش های مختلف این مجموعه در بلیط های معمول بازدید از کاخ لحاظ نشده است و تنها از طریق تورهای راهنما می توان از آن ها دیدن نمود. از میان بخش های مختلف آپارتمان های خصوصی شاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

منبع مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)

انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1942

به "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاخ ورسای پاریس (فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید