مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی

به گزارش مجله اینمن، اسپانیا چهل ودومین سالگرد تدوین قانون اساسی خود را که منجر به بازگشت این کشور به دموکراسی با سرانجام یافتن دیکتاتوری ژنرال فرانکو شد، در حالی جشن گرفت که برخی اعضای سابق نیروهای مسلح این کشور درخصوص آن دیکتاتوری اظهاراتی جنجالی مطرح کرده و از بابت سرانجام یافتن آن اظهار تاسف کردند.

مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به نقل از گاردین، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در اظهاراتی گفت، قانون اساسی سال 1978 کشورش بزرگترین موفقیت تاریخ جمعی ما بوده و به تحسین از آنچه که 42 سال همراه با صلح، همزیستی و آزادی خواند، پرداخت.

با این حال گروهی متشکل از 271 نفر از پرسنل سابق ارتش اسپانیا به مناسبت این سالگرد مانیفستی را منتشر کرده و به موجب آن به دولت ائتلافی تحت رهبری سوسیالیستها در اسپانیا حمله کردند. آنها از این شکایت کردند که اتحاد اسپانیا از سوی جدایی طلبان کاتالونیا در تهدید قرار گرفته و از بابت آنچه که وخامت دموکراسی خواندند، تاسف خوردند.

این نامه چند روز بعد از آن مطرح شد که مشخص شد، گروهی از افسران بازنشسته نیروی هوایی اسپانیا که در زمان دیکتاتوری فارغ التحصیل شده بودند از یک گروه در واتس اپ استفاده کرده اند تا درباره شلیک به حامیان استقلال کاتالونیا شلیک به 26 میلیون حرامزاده و غیر قابل جایگزینی خواندن فرانکو صحبت کنند.

برخی از افراد عضو این گروه جزو 73 افسر سابقی هستند که ماه گذشته میلادی در نامه ای به پادشاه فلیپه به ابراز نفرت از ائتلاف میان حزب سوسیالیست اسپانیا و حزب راست افراطی یونیداس پودموس پرداختند.

مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا جزئیات این گروه و مصاحبه در واتس اپ را برای دادستانها فرستاده تا ببینند آیا از جانب افرادی که علاوه بر آن ممکن بوده خودشان را به عنوان اعضای مشغول به خدمت فعال ارتش جا زده باشند جرمی اجرا شده است.

این مصاحبه و آن نامه، رئیس ستاد ارتش اسپانیا را بر آن داشت که افراد دخیل در آنها را متهم به آسیب زدن به امینت کشور کند.

با این حال، پابلو ایگلسیاس، رهبر پودموس و معاون نخست وزیر اسپانیا تهدید مربوط به این گروه در واتس اپ و حامیانشان را کم اهمیت دانسته و گفت، نوستالژی آنها برای زمان دیکتاتوری به ضررشان تمام خواهد شد.

او در مصاحبه ای گفت: چیزی که این آقایان قبلا بازنشسته شده مربوط به یک رده سنی مشخص می گویند نشان دهنده هیچ گونه تهدیدی نیست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1382

به "مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید