موافقت اصولی ساخت دو هتل در تهران صادر شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی با اشاره به هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که اخیرا در شهرستان شهریار برگزار گشت، گفت: در مصوبه اخیر شورا منطقه نمونه گردشگری تخت رستم در شهریار را با مساحت 320 هکتار بعنوان یکی از پروژه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران مطرح کردیم.

موافقت اصولی ساخت دو هتل در تهران صادر شد

وی ادامه داد: تا به امروز اقداماتی از جمله ساخت دهکده سلامت، پارک اکوتوریسم، اقامتگاه های مختلف، انواع پارک برای این منطقه پیش بینی شده که 80 درصد آن فضای سبز و 18 درصد هم ساختمان است که پیش از این کلیات آن به عنوان طرح نمونه در هیئت دولت تصویب شد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: موافقت اصولی ساخت این طرح از سوی ما صادر شده اما توقع داریم دستگاه های مختلف هم همکاری کنند تا مالک و سرمایه گذار کارگاه را تجهیز کرده و طرح را آغاز کند.

غرب تهران می تواند قطب گردشگری شود

وی گفت: اگر این طرح اجرا شود در افق چند ساله بیش از 3 هزار فرصت اشتغالزایی مستقیم و چندین هزار اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود و تغییر و تحولات خوبی برای منطقه خواهد داشت.

خسروآبادی گفت: شهریار (باغات و آثار باستانی)، ورامین (کویرگردی)، دماوند (پیست اسکی و...) در جایگاه ویژه گردشگری استان قرار دارند، در مجموع غرب تهران قطب گردشگری نامیده می شود.

مدیرکل گردشگری استان تهران درباره اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان گفت: تا به امروز دو سرمایه گذار برای تبدیل و واگذاری ساختمان نیمه ساز خود با 80 درصد پیشرفت فیزیکی به هتل اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: استفاده و اختصاص ساختمان های بزرگ به هتل که امروز به دلیل رکود بازار استفاده نمی شود بسیار مناسب بوده و ما را به سرعت به مرحله بهره برداری می رساند.

موافقت اصولی ساخت 2 هتل در تهران صادر شد

خسروآبادی گفت: دو موافقت اصولی ساخت هتل صادر شده و 4 درخواست دیگر از بخش خصوصی در دست بررسی داریم.

وی درباره میزان بودجه گردشگری در سال 94 گفت: این بودجه که تنها عمرانی است 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که 50 درصد آن تامین شده و قرار است تا انتها سال 50 درصد دیگر هم تامین شود.

درخواست افزایش 40 درصدی بودجه میراث فرهنگی و گردشگری تهران

خسروآبادی با بیان اینکه اعتبارات جاری ما دچار مشکل است، گفت: درخواست داریم در سال 95 شورای برنامه ریزی استان حداقل 40 درصد بودجه گردشگری را افزایش دهد. درآمدهای جاری سازمان گردشگری در دو بخش اعتبارات عمومی و درآمد های حاصل از آثار باستانی است که در سال جاری 8 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 871

به "موافقت اصولی ساخت دو هتل در تهران صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اصولی ساخت دو هتل در تهران صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید