نسخه اینستاگرامی تیک تاک راه اندازی شد

به گزارش مجله اینمن، برنامه اشتراک گذاری عکس اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، برنامه مشابه تیک تاک را در بیش از 50 کشور عرضه کرد.

نسخه اینستاگرامی تیک تاک راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، این محصول که Reels نام دارد، درست مانند تیک تاک به کاربران امکان می دهد یک کلیپ 15 ثانیه ای ویدیو را ویرایش نموده و به آن موسیقی هم اضافه نمایند. این محصول در آمریکا و کشورهای دیگر در داخل اینستاگرام عرضه می گردد و دومین قابلیت عظیم در اینستاگرام خواهد برد که کپی برداری از نمونه های رقیب است. استوری اینستاگرام که ابزاری برای ارسال ویدیوها و عکسهایی است که بعد از مدتی ناپدید می شوند، از اسنپ الهام گرفته شده است.

اما Reels تنها کوشش فیس بوک برای به چالش کشیدن تیک تاک نیست. اپلیکیشن جداگانه دیگری به نام لاسو که قابلیتهای مشابهی داشت و در بازارهای محدودی امتحان شده بود ماه گذشته پس از این که پیروز نشد مخاطبان زیادی جلب کند، حذف شد. با این حال Reels ممکن است شانس بهتری داشته است. تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، یا باید با خرید فعالیتهای آمریکایی خود توسط مایکروسافت موافقت کند یا با ممنوعیت در آمریکا روبرو خواهد شد. ترامپ و سایر مقامات آمریکایی تیک تاک را یک تهدید امنیت ملی می دانند زیرا ممکن است به دولت چین امکان دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را فراهم کند. تیک تاک مکررا چنین ادعاهایی را رد نموده است.

ویشال شاه، مدیر محصولات اینستاگرام به خبرنگاران گفت: این اتفاقات به شکلی همزمان روی داده اند. فیس بوک Reels را در کشورهای دیگر شامل هند که تیک تاک را ممنوع نموده، راه اندازی نموده است.

فشارها از سوی ترامپ باعث شده است که بعضی از سازندگان ویدیوهای تیک تاک، مخاطبانشان را به اینستاگرام راهنمایی نمایند تا در صورت ممنوع شدن تیک تاک، آینده باثبات تری داشته باشند. فیس بوک از این ابهامات سود برده است هر چند که این شرکت از سوی رگولاتورها برای احتمال نقض قوانین ضدانحصارطلبی به خصوص شیوه خرید و کپی برداری از رقیبانش تحت تحقیقات قرار گرفته است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک یک هفته پیش در جلسه ضدانحصارطلبی در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا از استراتژی تقلید و کپی برداری این شرکت دفاع نموده است.

ویدیوهایی Reels در تب اینستاگرام اکسپلورر نمایش داده خواهند شد و کاربران می توانند ویدیوها را از حسابهایی که آنها را فالو نمی نمایند، مشاهده نمایند. به گفته شاه، فایده ساخت Reels در اینستاگرام بهره مندی از شبکه بیش از یک میلیارد کاربر است. ترغیب کاربران به دانلود یک برنامه دیگر دشوارتر است در حالی که Reels به کاربران اینستاگرام فرصت جدیدی برای معروفیت می دهد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، بایت دنس اعلام نموده که کپی برداری فیس بوک و همچنین ادعاهایش مبنی بر این که برنامه های متعلق به چینیها ممکن است به امنیت اطلاعات یا آزادی بیان متعهد نباشند، دزدی و افترا است. اما بایت دنس ابداع نماینده کلیپهای ویدیویی کوتاه نبوده است. این شیوه توسط برنامه Vine ابداع شد که متعلق به توییتر بود و در سال 2013 راه اندازی و پیش از ظهور تیک تاک تعطیل شد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1174

به "نسخه اینستاگرامی تیک تاک راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه اینستاگرامی تیک تاک راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید