نمایشگاه آبشار گل ها در موزه هنر اوهایو

به گزارش مجله اینمن، برخی از آثار هنری به خاطر مواد اولیه خود عمر کوتاهی دارند. موزه هنر اوهایو با استفاده از فناوری های نو امکان بازدید چند ماه از آبشارهای ساخته شده از یک چیز باور نکردنی را فراهم کرده است.

نمایشگاه آبشار گل ها در موزه هنر اوهایو

خودتان را در دنیا ماورایی از آبشارهای شگفت­ انگیزی که به طرز عجیبی در موزه هنر اوهایو واقع شده­ اند، غرق کنید. موزه هنر اوهایو یکی از پیشگامان موزه داری در کل آمریکا است که به تازگی در کاری جالب اقدام به نصب شیشه های هوشمند برای پنجره های این موزه کرده است.

این موزه با 75 هزار متر مربع زیربنا، از معماری بسیار منحصر به فردی برخوردار است که برای تامین نور آن از تابش طبیعی خورشید استفاده می شود. این شیشه ها که مجهز به لایه های نانومقیاس هستند، قادر هستند مقدار گرما و پرتوهای فرابنفش ورودی به موزه را محدود کنند. در این شیشه ها از لایه های نازک نانومتری فاقد از فلز استفاده شده است. ضریب انعکاس این شیشه ها کمتر از شیشه های معمولی است. لایه های نازک موجود روی این شیشه قادر به انعکاس 97 درصد از طیف گرماساز نور خورشید و تقریبا تمام پرتوهای فرابنفش خورشیدی است.

بنابراین با استفاده از این فناوری نو می توان درخشش و دید زیبای داخل موزه را حفظ کرد و مهم تر از آن می توان داخل موزه را خنک نگه داشت. برای همین شرایط برای برگزاری نمایشگاه های خاص که نیاز به مراقب ویژه ای از آثار هنری وجود دارد، امکان پذیر شده است. یکی از این نمایشگاه ها، ساخت آبشارهایی با گل های طبیعی و زیبا است که به لطف این شیشه ها زود دیگر پژمرده نمی شوند و برای مدت چند ماه امکان بازدید را به مهمان ها داده می دهد.

ربکا لوئیس لاو، هنرمند چیدمان (اینستالیشن) بریتانیایی بزرگ­ ترین اثرش را برای نمایش در موزه هنر اوهایو ساخته است. برای این کار چیزی در حدود 150.000 گل و گیاه بومی استان اوهایو، 1650 نیروی داوطلب و 15 روز زمان نیاز بود. لاو همچنین از گل­ هایی که در چیدمان ­های قبلی ­ خود استفاده کرده بود، دوباره استفاده کرد. نتیجه­ این کار اثر هنری عجیب و هیجان ­انگیزی بود که طبیعت بکر شمال غربی اوهایو را نشان می ­دهد.

از هر دو گل­ های تازه و خشک در آثار لاو استفاده می ­شود و پژمرده شدن گل­ های تازه، یکی از عناصر اصلی هنر چیدمان است. این اثر با عنوان جامعه تا حدی با کمک داوطلبان محلی ایجاد شده، که در آن از گل و گیاهان محلی به عنوان بخشی از علم چیدمان استفاده شده است.

لاو در یکی از مصاحبه های خود درباره این نمایشگاه عنوان می­ کند:

من کارم را با تحصیل در رشته­ گرافیک و نقاشی کردن شروع کردم، اما همیشه از دیدن طبیعت لذت می ­بردم. من از خانواده ­ای می آیم که هفت نسل مادری­ ام هنرمند و هفت نسل پدری­ ام باغبان بوده ­اند. انگیزه من از چنین کاری این بود که حس نقاشی را به دیگران منتقل کنم. اما خیلی زود متوجه شدم آنچه در این اثر مهم است رنگ ­ها نیستند، بلکه اصل طبیعت و حفظ آن، و نشان دادن فرآیند زندگی و زوال است.

از خانم لاو یک هنرمند برجسته در زمینه هنرهای نصبی یا چیدمانی است. از او برای برای برگزاری آثار چیدمانی مختلفی در سرتاسر دنیا از جمله در باغ گیاه ­شناسی سلطنتی استرالیا، موزه هنر سائو پائولو ودر میدان تایمز نیویورک دعوت شده است. آخرین نمایشگاه او در موزه هنر اوهایو برگزار شد که این استان اوهایو تقریبا در فاصله دو ساعتی از استان میشیگان در کشور آمریکا قرار گرفته است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1997

به "نمایشگاه آبشار گل ها در موزه هنر اوهایو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آبشار گل ها در موزه هنر اوهایو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید