همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین

به گزارش مجله اینمن، همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین در تاریخ 20 و 21 مهر ماه جاری در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می گردد.

همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر حمید علیزاده، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و دبیر علمی کارگاه در این باره گفت: در این کارگاه که با همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، دانشگاه گیلان و انجمن بین المللی زمین شناسی کواترنری برگزار می گردد، تغییرات زمین شناختی در دریای خزر و سیاه در سال های اخیر به ویژه در کواترنری مورد آنالیز قرار می گیرد.

علیزاده اظهار کرد: در این همایش که با حضور 32 نفر متخصصان خارجی از کشورهای روسیه، استرالیا، ترکیه، اوکراین، قرقیزستان، آذربایجان و 9 نفر محقق از ایران برگزار می گردد، بیش از 41 مقاله علمی در حوزه زمین شناسی ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: پیش از این همایش، کارگاه تخصصی در مورد پردازش و تفسیر داده های لرزه ای دریایی توسط پروفسور ارگون از شبکه بین اسلامی علمی و فناوری اقیانوس شناسی ترکیه و همچنین پروفسور درمان دندرور از موسسه علوم و تکنولوژی دریایی ترکیه در روز آدینه 19 مهر در پژوهشگاه برگزار می گردد.

وی همچنین گفت: پس از سرانجام همایش پدیده های زمین شناختی و زمین باستان شناختی مناطقی از محدوده مرکزی استان گیلان شامل رشت، رودبار، انزلی، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا، تالش و لاهیجان توسط محققان و متخصصان حوزه زمین شناسی شرکت کننده در کارگاه از تاریخ 22 مهر به مدت چهار روز مورد آنالیز و بازدید میدانی قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 359

به "همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید