هواوی احتمالا فراوری انبوه گوشی های تاشوی نسل بعدش را شروع نموده است

به گزارش مجله اینمن، به گزارش منابع معتبر، هواوی فراوری انبوه نسل بعدی گوشی های تاشو خود را از ماه نوامبر (آبان ماه) شروع نموده است. این مدل از گوشی ها با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ رقابت خواهند کرد، اما انتظار می رود قیمت آن پایین تر باشد. گزارش اکونومیک تایمز (به وسیله IT Home) می گوید که یک جلسه سرمایه گذاری در 25 نوامبر (4 آذر) برگزار گردید که در آن Zhaoli Technology فاش کرد که فراوری انبوه یک لولای نو گوشی هوشمند تاشو برای یک شرکت فراوریکننده گوشی های هوشمند را شروع نموده که احتمالا این شرکت هواوی است.

هواوی احتمالا فراوری انبوه گوشی های تاشوی نسل بعدش را شروع نموده است

گفته می گردد که ساخت این لولا هزینه کمی دارد و بنابراین نرخ بازدهی بالاتری به آن داده می گردد. در حالی که Zhaoli Technology تعیین ننموده بود که این لولاها برای چه شرکتی فراوری می گردد، اما ناظران صنعت بر این عقیده بودند که نام این شرکت هواوی است. بدیهی است که گوشی های هوشمند تاشو نوترین نوآوری در طراحی گوشی های هوشمند هستند و تقریبا هر شرکت سازنده گوشی هوشمند، منابع عظیمی را برای توسعه این نوع از گوشی ها اختصاص داده است.

استقبال گسترده کاربران و علاقمندان از گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ و به زبانی دیگر موفقیت این غول کره ای در فروش این محصول، انگیزه ای برای سایر شرکت های فراورینماینده ایجاد نموده تا آن ها هم برای طراحی و ساخت چنین گوشی هایی با برند شرکتشان اقدام نمایند. علاوه بر این کاربران، دیگر این نوع گوشی ها را به عنوان محصولات آزمایشی نمی بینند و از آن ها به عنوان نوآوری نو در صنعت گوشی های هوشمند یاد می نمایند.

به هر حال، گوشی های تاشو با وجود اینکه نسبتا ضخیم هستند، تا به امروز اغلب دو برابر یک گوشی هوشمند معمولی قیمت داشته اند. بنابراین، هنگامی که گوشی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ با قیمت ارزان خود وارد صحنه شد، تنها در 40 روز بیش از یک میلیون از این گوشی ها به فروش رسید.

سامسونگ که طعم موفقیت را چشیده، اکنون میخواهد تا سال 2022 محموله گوشی های تاشوی خود را از 7 میلیون به 13 میلیون افزایش دهد که این محموله شامل 4 میلیون گلکسی زد فولد و 9 میلیون مدل گلکسی زد فلیپ می گردد. از سوی دیگر، رقیب اصلی سامسونگ در فراوری گوشی های تاشو یعنی هواوی در حال حاضر به علت محدودیت های ایالات متحده آمریکا در این بازی عقب مانده است.

بد نیست بدانید که بیش از 3 سال از شروع تحریم های آمریکا علیه هواوی می گذرد و طی این مدت، هواوی با محدودیت های گسترده ای روبه رو شده است. به علت همین محدودیت ها، نام هواوی دیگر بین 5 شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی گردد و در این میان، جو بایدن با امضای یک قانون نو احتمالا شرایط این شرکت را وخیم تر از گذشته خواهد نمود.

چند وقت پیش، کاخ سفید از امضای قانون تجهیزات امن اطلاع داد که طبق آن، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دیگر هیچ درخواست مجوزی برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می نمایند، آنالیز یا تأیید نخواهد نمود. طبق این قانون، تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی، ZTE و چندین شرکت چینی دیگر به علت خطر برای امنیت ملی آمریکا دیگر در زیرساخت های شرکت های مختلف نمی توانند استفاده شوند.

طبق اعلام یکی از مقامات کمیسیون ارتباطات فدرال، این نهاد از سال 2018 بیش از 3 هزار درخواست استفاده از تجهیزات ساخت هواوی را تأیید نموده است. او افزوده که به لطف این قانون، تجهیزات ناامن شرکت هایی مانند هواوی و ZTE دیگر نمی توانند وارد شبکه های ارتباطی آمریکا شوند.

مانند دولت ترامپ، دولت جو بایدن هم بارها درباره نقش چین به عنوان پیشرو در فناوری 5G و استفاده از تجهیزات شرکت های این کشور برای نظارت بر شهروندان آمریکایی انتقاد نموده است. نهادهای امنیتی آمریکا بارها درباره استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE و خطرات آن ها هشدار داده اند. حالا طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هواوی می خواهد طرح های گوشی های خود را به دیگر شرکت ها واگذاری کند تا آن ها بتوانند با بهره گیری از برند خود وارد بازار گوشی های هوشمند شوند.

از بین شرکت هایی که هواوی میخواهد با آن ها همکاری کند می توانیم به Xnova و TD Tech اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم Xnova یکی از زیرمجموعه های هلدینگ دولتی PTAC است که گوشی های سری نوا هواوی را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند. باید دید با وجود این مسائل عمده ای که هواوی با آن ها دست و پنجه نرم می نماید، آیا این شرکت چینی می تواند گوشی های هوشمند خود را طراحی و فراوری کند یا خیر.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1935

به "هواوی احتمالا فراوری انبوه گوشی های تاشوی نسل بعدش را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی احتمالا فراوری انبوه گوشی های تاشوی نسل بعدش را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید