وانگ یی:چین مخالف این بازی شیطانی است

به گزارش مجله اینمن، ایرنا نوشت: وزیر خارجه چین با اشاره به اینکه قدرت های سلطه جو نمی توانند به دنبال تامین امنیت خود با تضعیف امنیت کشورهای دیگر باشند تاکید نمود پکن به طور کلی با روش شیطانی بازی مجموع صفر مخالف است.

وانگ یی:چین مخالف این بازی شیطانی است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ یی روز سه شنبه در آیین گشایش مجمع لان تینگ که با موضوع نظم بین المللی و مدیریت دنیا در دوران پساکرونا در پکن برگزار گردید اضافه کرد: چالش های پیش روی صلح باید به وسیله یک دیدگاه امنیتی جدید مشترک، جامع، پایدار و با همکاری حل گردد و کسری پیش روی توسعه باید به وسیله ایده آل توسعه جدید توام با نوآوری، هماهنگی، سرسبزی، گگرددگی و به اشتراک گذاری رفع گردد.

او با بیان اینکه در حفظ صلح و توسعه، قدرت های بزرگ مسئولیت های خاصی بر عهده دارند تاکید نمود: چین به عنوان اولین کشور امضا کننده منشور سازمان ملل متحد، از توسعه و صلح دنیا بهره مند شده و همیشه برای حفظ توسعه و صلح دنیا کوشش های بی وقفه داشته است.

وزیر خارجه چین ادامه داد: چین یک شرکت کننده مهم در برنامه توسعه پایدار 2030 ملل متحد استو طی 30 سال گذشته، چین بیش از 40 هزار صلحبان اعزام نموده است پکن همچنین فعالانه در حل و فصل و میانجی گری درباره مسایل بین المللی مشارکت داشته و در مقابله با چالش های دنیای مانند تغییرات اقلیمی نقش رهبری ایفا نموده است.

وانگ یی خاطر نشان کرد: در دور اخیر نشست مجمع عمومی سازمان ملل شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین سخنرانی مهمی ایراد و به صراحت و با صدایی بلند بار دیگر بیان کرد چین قاطعانه سازمان ملل را مورد حمایت قرار می دهد، از چند جانبه گرایی دفاع می نماید و به اتفاق سایر کشورها به ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری چین همچنین مجموعه ای از پیشنهادات مهم و اقدامات خاص چین را در زمینه پاسخگویی به چالش های دنیای و کمک به توسعه مشترک دنیا بیان کرد سخنرانی رئیس جمهوری کشور از مفهوم گسترده و بزرگ برخوردار است و این سخنرانی مسئولیت و دیدگاه رهبر قدرت بزرگ را نشان می دهد و هماهنگ با منافع مشترک همه کشورهای دنیا است و کاملا مطابق با فرایند زمانه و جهت پیشرفت تاریخی است.

مجمع لان تینگ با موضوع نظم بین المللی و مدیریت دنیا در دوران پساکرونا با همکاری مشترک انجمن دیپلماسی عمومی چین و مرکز بین المللی نظامی گانگاوی برگزار گردید.

یاسوو فوکودا نخست وزیر سابق ژاپن و بان کی مون دبیرکل اسبق سازمان ملل از دیگر سخنرانان مجازی این نشست بودند همچنین نزدیک به 100 نفر از کارشناسان و محققان چینی و خارجی در این نشست شرکت داشتند.

در این نشست موضوعاتی مانند حکومت دنیای و چند جانبه گرایی، بهبود مالی و همکاری بین المللی و توسعه پایدار و فقرزدایی مورد بحث نهاده شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1251

به "وانگ یی:چین مخالف این بازی شیطانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ یی:چین مخالف این بازی شیطانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید