واکنش های توام با نگرانی و وحشت مقامات اروپایی به حمله تروریستی در وین

به گزارش مجله اینمن، بسیاری مقام های اروپایی به حمله تروریستی شب گذشته در وین واکنش نشان داده و آن را اقدامی تکان دهنده و وحشتناک دانسته و محکوم کردند.

واکنش های توام با نگرانی و وحشت مقامات اروپایی به حمله تروریستی در وین

با ما سفر کنید و با تورهای زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران شب گذشته وین پایتخت اتریش هدف حملات افراد مهاجم نهاده شد بطوریکه علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، مهاجمان همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی کردند.

تا به حال رسانه های اتریشی از کشته شدن 5 نفر در این اقدام تروریستی خبر داده و نوشته اند که حال بعضی مجروحین هم وخیم است.

این اقدام تروریستی در وین واکنش های همراه با بهت و حیرت و نگرانی مقامات اروپایی را به همراه داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در پیغامی توئیتری بیان کرد که علیه عاملان این حمله تروریستی شنیع قاطعانه عمل خواهد نمود.

وی این طور نوشت: ما ساعت سختی را تجربه می کنیم. من از همه نیروهای امنیتی که بخصوص امروز برای امنیت ما زندگی خود را به خطر می اندازند تشکر می کنم. پلیس ما قاطعانه علیه عاملان این حمله تروریستی شنیع اقدام می نماید.

وی از اوضاع امنیتی بسیار متشنج بخصوص در پایتخت اتریش خبر داده و گفت: عاملان این حمله تروریستی سلاح های کاملا اتوماتیک در اختیار داشتند و بسیار حرفه ای آماده شده بودند. این قطعا یک حمله تروریستی است.

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش هم بیان کرد: ما همچون قبل در مبارزه با تروریسم افراطی هستیم. وی از شهروندان درخواست کرد که از رفتن به اماکن عمومی خودداری نمایند و از بچه ها هم خواست از خانه بیرون نیایند.

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش هم حمله تروریستی در وین را محکوم نموده و به قربانیان این حادثه حمایت خود را اطمینان داد. وی تاکید نمود که ما از آزادی و دموکراسی خود به صورت مشترک و با همه ابراز موجود دفاع می کنیم.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در پیغامی آلمانی خود را در غم و اندوه و شوکی که به اتریشی ها وارد شده سهیم دانست.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: این اروپای ما است. دشمنان ما باید بدانند با چه کسانی سرو کار دارند. ما تسلیم نخواهیم شد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم این حمله تروریستی را به عنوان اقدامی بزدلانه علیه زندگی و ارزش های انسانی محکوم نموده با بازماندگان و قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد. وی بیان کرد که اروپا در کنار اتریش واقع شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه هم پیغام های مشابهی را در واکنش به حمله تروریستی اتریش منتشر کردند.

ساسولی تاکید نمود : ما اخبار حمله دیگری در اروپا را با غم و وحشت دنبال می کنیم. بورل هم از یک اقدام ناجوانمردانه همراه با خشونت و نفرت سخن گفت.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم با اتریش ابراز همبستگی نموده و بیان کرد: ما قویتر از نفرت و ترور هستیم.

اولاف شولتز، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان هم از اخبار وحشتناک سخن گفته و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم حمله تروریستی در وین را بسیار تکان دهنده دانست.

وزارت امور خارجه آلمان هم در پیغامی تویتری با بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی نموده و بر لزوم مقابله با نفرت تاکید نمود.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم نموده و بیان کرد: در خانه اروپایی مشترک ما نباید هیچ جایی برای نفرت و خشونت باشد. وی با قربانیان و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی نموده و کشورش را در کنار اتریش دانست.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم بیان کرد که اروپا باید به این اقدام ترریستی واکنش نشان دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در پیغامی توئیتری خطاب به اتریشی ها نوشت : با شما به صورت متحد در برابر ترور ایستاده ایم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در پیغامی توئیتری به وسیله استفان زایبرت سخنگوی دولت به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده و با مردم اتریش، نیروهای امنیتی و بازماندگان این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همبستگی نموده و بیان کرد: ترور اسلامی افراطی دشمن مشترک ما است. مبارزه با این قاتلان و تحریک نمایندگان آن ها جنگ مشترک ما است.

سران کشورهای اسپانیا و هلند هم همبستگی کامل خود را با اتریش نشان دادند.

وزیر دادگستری آلمان هم از خطری بسیار جدی در اروپا سخن گفته و حادثه تروریستی در وین اتریش را تکان دهنده خوانده و به اتریش هر گونه حمایت در زمینه تحقیقات در این حادثه تروریستی را وعده داد.

وی ترور افراطی را یک خطر حاد و بسیار جدی در اروپا دانسته و تاکید نمود که باید با همه نیرو با نفرت و خشونت مقابله کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1313

به "واکنش های توام با نگرانی و وحشت مقامات اروپایی به حمله تروریستی در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های توام با نگرانی و وحشت مقامات اروپایی به حمله تروریستی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید