وزیر دفاع آمریکا از ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین دیدن می نماید

به گزارش مجله اینمن، وزیر دفاع آمریکا گفت که میخواهد امروز آدینه از ناو هواپیمابر این کشور که در دریای جنوبی چین در حال گشت زنی است، دیدن کند.

وزیر دفاع آمریکا از ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین دیدن می نماید

با تور مسافرتی چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در حالی میخواهد از ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن کند که تنش ها بین پکن و واشنگتن بر سر ادعاهای ارضی چین در منطقه و ساخت جزیره های مصنوعی در این دریا به شدت بالا گرفته است.

اقدام اشتون کارتر می تواند موجب خشم و ناراحتی چین گردد. کارتر در سخنانی در مانور مشترک نظامی با فیلیپین تاکید نمود: از ناو هواپیمابر یو اس اس جان استنیس دیدم خواهم کرد.

کارتر در ماه نوامبر نیز از یک ناو دیگر آمریکایی در دریای جنوبی چین دیدن نموده بود. وزیر دفاع آمریکا گفت: با هر مانور نظامی مشترک جدید و هر توافقنامه دفاعی، ما به شبکه امنیتی منطقه چیز تازه ای اضافه می کنیم. این شبکه ای است که آمریکا برای ایجاد آن پایدار و پابرجا ایستاده است.

چین بارها نسبت به اقدامات آمریکا در منطقه اعتراض نموده و بر این باور است که آمریکا به دنبال نظامی کردن دریای جنوبی چین است و این مساله امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

آمریکا اخیرا گشت های مشترکی را نیز با ژاپن در دریای جنوبی چین انجام داده است. آمریکا اعلام نموده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی تعیین نموده و از کلیه هواپیماها خواسته است تا تعیینات کامل خود و جهت پروازی را به چین اطلاع دهند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 705

به "وزیر دفاع آمریکا از ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین دیدن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا از ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین دیدن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید