وعده های استانی وزیر صمت

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : وزیر صنعت، معدن و تجارت، با وجود همه تحریم ها و مسائل به سمت فراوانی کالا، افزایش فراوری، سه شیفته کردن واحدها، تکمیل زنجیره ها و فعال سازی واحدهای راکد و ظرفیت های خالی حرکت خواهیم کرد.

وعده های استانی وزیر صمت

به گزارش خبرنگاران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین سفر استانی خود به استان فارس بر ضرورت تقویت بخش خصوصی تاکید نمود و گفت: به دنبال حذف موانع و امضاهای طلایی هستیم.

علیرضا رزم حسینی در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان فارس و نشست با فعالان مالی این استان اضافه نمود: فعالان مالی اگر نسبت به امنیت و تسهیل در جهت سرمایه گذاری اطمینان داشته باشند، با خیال راحت وارد حوزه فراوری و اشتغال می شوند.

هماهنگی و تعامل میان دستگاه های ذیربط فراوری

وی با اشاره به اینکه در دولت نیز تاکید رئیس جمهور، هماهنگی میان نهادها و دستگاه های ذیربط در پشتیبانی از فراوری است، یادآور شد: هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی وجود دارد.

تغییر تعامل با بانک مرکزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: به منظور تغییر بعضی سیاست ها برای حمایت از واحدهای فراوریی، در تعامل با بانک مرکزی کوشش خواهیم کرد.

به گزارش شاتا رزم حسینی در ادامه گفت:علیرغم همه تحریم ها و مسائل اما به سمت فراوانی کالا، افزایش فراوری، سه شیفته کردن واحدها، تکمیل زنجیره ها و فعال سازی واحدهای راکد و ظرفیت های خالی حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین بیان نمود: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مورد احیای واحدهایی راکد و غیبرطرفال سراسر کشور مسئولیت دارد و این مهم را در دستور کار قرار می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در جنگ مالی قرار داریم، اضافه نمود: باید باور کنیم که در یک جنگ مالی تمام عیار قرار داریم و علاوه بر تحریم ها، کرونا هم اضافه شده که هزینه های درمان و سلامت را به کشور تحمیل نموده است.

رزم حسینی در ادامه توضیح داد: اما با وجود همه این مسائل کمبود کالایی در کشور وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه اعمال بعضی محدودیت ها در بانک مرکزی به سبب کمبود منابع ارزی بوده است، گفت: این موضوع به فعالان مالی فشار آورده است، اما درصدد آن هستیم که ضمن حفظ پایه پولی شرایط و جهتی را فراهم و هموار کنیم تا واردات مواد اولیه به راحتی صورت گیرد.

وزیر صمت در مورد بازرسی ها نیز بیان نمود: بازرسی از بازار باید توسط خود مردم انجام گردد به این معنا که بازرسی ها باید مردمی و ثبات نسبی قیمت بر بازار ایجاد گردد.

آزادسازی معادن حبس شده ظرف سه ماه آینده

رزم حسینی بیان نمود: ظرف سه ماه آینده معادن حبس شده آزاد می شوند که ظرفیت جدید برای اشتغال و توسعه کشور است.

درصدد حذف بخشنامه های زائد و برطرف موانع و بروکراسی ها هستیم

وی از تفویض اختیارات لازم به استان ها اطلاع داد و گفت: درصدد حذف بخشنامه های زائد و برطرف موانع و بروکراسی های سخت اداری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این نشست از استاندار و رئیس سازمان صمت فارس خواست تا پیگیر موارد مطروحه در این جلسه باشند.

فارس دارای رتبه 4 بیشترین میزان سپرده های بانکی

وی با اعلام اینکه فارس رتبه 4 سپرده های بانکی را دارد، گفت: خلق ثروت در این استان بی نظیر است و باید در دست در دست هم دهیم و با وحدت و همدلی و همزبانی توسعه را بیشتر کنیم.

وزیر صمت در انتها بیان نمود: تاریخ ایران در فارس دارای شناسنامه بوده و این استان در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری، صنعت جزو رتبه های برتر است.

در این جلسه جمعی از فعالان مالی به بیان مهمترین دغدغه های خود پرداختند و همچنین مسائل و مسائل 16 واحد فراوریی در قالب کارگروه و تسهیل و برطرف موانع فراوری مورد آنالیز و پیگیری نهاده شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورات لازم را برای حل مسائل آنها صادر کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1261

به "وعده های استانی وزیر صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های استانی وزیر صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید