کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد

به گزارش مجله اینمن، رسانه های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه تایید کردند که این کشور یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی با موفقیت آزمایش نموده است.

کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد

از رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه شنبه اعلام نموده بود که کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک ناشناس را به سمت آب های شرقی شلیک نموده است.

خبرگزاری دولتی کی سی ان ای کره شمالی گفت: نوع نوی از موشک بالتسیک از زیردریایی مشابه مورد استفاده در سال 2016، شلیک شد.

تحلیلگران با آنالیز تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری کره شمالی متوجه قطر کمتر موشک نو این کشور در مقایسه با موشک های پیشین شدند که این به معنی ذخیره تعداد بیشتری از موشک ها با برد کمتر در یک زیردریایی است و کره شمالی را به دستیابی به توانایی زیردریایی مجهز به موشک بالستیک نزدیک تر می نماید.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای با اعلام این خبر اضافه کرد: ارتش کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را از نزدیکی شهر سینپو در استان هامگیونگ شمالی در شمال شرقی این کشور به سمت دریای شرقی شلیک نموده است.

آزمایش موشکی کره شمالی واکنش کره جنوبی، ژاپن و بعلاوه آمریکا را بر انگیخته است.

دولت کره جنوبی با محکوم کردن شلیک موشکی کره شمالی که آن را نقض قطعنامه های شورای امنیتی سازمان ملل متحد دانست، اظهار داشت میخواهد توانایی های دفاعی خود را افزایش دهد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز تاسف عمیق خود را برای شلیک موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی ابراز و از این کشور خواست تا به گفتگوها برگردد.

از سوی دیگر همزمان با این آزمایش موشکی کره شمالی، بزرگترین نمایشگاه دفاعی کره جنوبی با نمایش نسل نو جنگنده ها و پهپادها شروع بکار کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1875

به "کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید