کرونا تهدیدی جدی برای اردوگاه های پر ازدحام پناهجویان در یونان

به گزارش مجله اینمن، در حالی که پناهندگان در اردوگاه های پذیرش در جزایر یونان در شرایط بسیار بد و پر ازدحامی زندگی می نمایند، کارشناسان درباره عواقب هجوم کرونا به این اردوگاه های غیر بهداشتی هشدار می دهند.

کرونا تهدیدی جدی برای اردوگاه های پر ازدحام پناهجویان در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان شرایط در اردوگاه های پناهندگان در یونان را بسیار دراماتیک ارزیابی نموده و گفت: بچه ها، زنان و مردان در این اردوگاه ها در شرایط بسیار دشواری زندگی می نمایند.

وی تاکید نمود که پذیرش حدود 1600 نوجوان بدون همراه از طرف آلمان و دیگر کشورهای اروپایی حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

رئیس جمهور آلمان در عین حال تاکید نمود: ما نمی توانیم از حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و حمایت از معابر مرزی کنترل نشده انصراف دهیم.

وی با نگاهی به اقدامات دولت ترکیه تاکید نمود که اروپا اجازه نمی دهد توسط یک سیاست مسخره ای که هزاران نفر را عمدا در معرض تهدید قرار می دهد اخاذی گردد.

رئیس جمهور آلمان همچنین خواهان اقدام هماهنگ اتحادیه اروپا در مبارزه با بحران پناهندگان شده و گفت: ما نمی توانیم این مسئولیت را به تنهایی بر عهده گیریم. هدف ما باید یک سیاست مهاجرتی اروپایی مشترک و یک حمایت مشترک از مرزهای خارجی اروپایی باشد.

فلورین وستفال، مدیر بخش آلمانی سازمان پزشکان بدون مرز هم این انتقاد را وارد نموده است که پناهندگان در یونان تحت شرایط غیر انسانی زندگی می نمایند. وی درباره هجوم بحران کرونا در این شرایط هشدار داده و گفته است: این غیر ممکن است که در شرایط غیر بهداشتی در اردوگاه موریا واقع در جزیره لسبوس یونان شیوع این بیماری را کاهش دهیم. وی در این شرایط این مسئله را فوری تر از قبل دانست که این اردوگاه را تخلیه نموده و انسان ها را به منطقه امن تری منتقل کنیم.

از زمانی که ترکیه عملا توافق پناهندگان با ترکیه را نقض نموده و مرزهای خود را برای هجوم پناهندگان به اروپا باز گذاشته است شرایط در جزایر یونان بدتر شده است.

رسانه ها امروز از وقوع یک آتش سوزی در اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان خبر داده اند که در اثر آن یک کودک 6 ساله جان خود را از دست داده ست.

در کمپ موریا و اطراف آن در حال حاضر حدود 19 هزار پناهنده زندگی می نمایند که تعداد آن ها حدود ده برابر بیشتر از ظرفیت اسکان واقعی است. به گفته کارشناسان خطر شیوع گسترده کرونا بین پناهندگان در این اردوگاه که شرایط بهداشتی بسیار بدی دارند بالا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 802

به "کرونا تهدیدی جدی برای اردوگاه های پر ازدحام پناهجویان در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تهدیدی جدی برای اردوگاه های پر ازدحام پناهجویان در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید