کشتار عمدی مردم افغانستان توسط نظامیان هلندی فاش شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک کهنه سرباز هلندی فاش کرد که نظامیان این کشور در جریان تهاجم ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان، شهروندان این کشور را به قتل می رساندند.

کشتار عمدی مردم افغانستان توسط نظامیان هلندی فاش شد

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سروی هولزکن (Servie Holzken) نظامی سابق هلندی در این خصوص به روزنامه محلی ترو گفت که نیروهای کشورش هنگام تیراندازی به دو خانه در ولایت ارزگان واقع در مرکز افغانستان در سال 2017 احتمالاً غیرنظامیان را کشته اند.

سروی هولزکن در ادامه اضافه نمود که آنها منازلی را هدف قرار دادند که فکر می کردند متعلق به شبه نظامیان طالبان است و هنگامی که مردم شروع به فرار از خانه ها می نمایند، نظامیان با دستور مقامات ارشد به سوی آن ها شلیک کردند.

وی در ادامه اذعان کرد که احدی از سوی خانه ها به آنها شلیک نکرد.

وزارت دفاع هلند در واکنش به این افشاگری گفت که از طرح این ادعاها به شدت شوکه شده و تحقیقات مقدماتی را شروع خواهد نمود.

لازم به ذکر است ماه گذشته میلادی گزارشی مبنی بر جرایم جنگی نظامیان استرالیا در افغانستان در پی 4 سال تحقیقات سرلشکر پل بریتون بازرس کل ارتش استرالیا منتشر شد.

براساس این گزارش، نظامیان استرالیایی که در چارچوب نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا و ناتو طی سال های 2005 تا 2016 در افغانستان حضور داشته اند، 39 غیرنظامی افغانستانی را کُشتند.

همچنین در این گزارش آمده است که نظامیان استرالیایی با قراردادن سلاح، بمب و بی سیم در کنار اجساد غیرنظامیان کشته شده سعی می کردند تا بر این جنایات سرپوش بگذارند.

لازم به ذکر است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همیشه رو به افزایش بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1362

به "کشتار عمدی مردم افغانستان توسط نظامیان هلندی فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتار عمدی مردم افغانستان توسط نظامیان هلندی فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید