گروسی: در پی نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج هستیم

به گزارش مجله اینمن، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یک شبکه خبری عربی گفت که برنامه هسته ای ایران پیشرفت زیادی نموده است.

گروسی: در پی نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با الجزیره گفت که این نهاد در پی توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین هایش در تاسیسات کرج است.

وی در ادامه گفت: اینکه ندانیم چه اتفاقی در تاسیسات کرج می افتد مانع از آن می گردد که به مذاکره کنندگان در وین اطلاعات بدهیم.

گروسی گفت: بعضی موضوعات همچون پیدا شدن مواد هسته ای در بعضی مناطقی که از سوی ایران اعلام نشده بود، نیازمند شرح تهران است.

مدیر کل آژانس بین الملی انرژی اتمی اضافه نمود: نیازمند ارزیابی اوضاع با ایران هستیم و برنامه هسته ای این کشور بسیار پیشرفت نموده و غنی سازی با خلوص 60 درصد انجام می گردد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی تازه خود مدعی شده است که ایران استفاده از آبشار سانتریفیوژ های پیشرفته IR-6 در سایت فردو را شروع نموده است.

از طرف دیگر، آژانس حدود دو هفته پیش نیز در گزارشی بیان کرد: ذخایر ایران شامل حدود 113.8 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به شکل ترکیب UF6 با خلوص تا 20 درصد همچنین 34.2 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با خلوص تا 20 درصد در قالب سایر ترکیبات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2096

به "گروسی: در پی نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: در پی نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید