آسوشیتد پرس: آمریکا و طالبان به توافق رسیده اند

به گزارش مجله اینمن، یک رسانه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید مدعی شد که آمریکا و طالبان به توافقی دست یافته اند که می تواند مقدمه سرانجام جنگ افغانستان باشد.

آسوشیتد پرس: آمریکا و طالبان به توافق رسیده اند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس روز آدینه به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ مدعی شد که مذاکره نمایندگان آمریکا و طالبان بر سر آتش بس موقت بین نیروهای دو طرف در افغانستان به توافق رسیده اند.

این مقام ارشد آمریکایی که آسوشیتد پرس به نامش اشاره ای ننموده، مدعی شده است که توافق جدید به زودی اجرایی خواهد شد و می تواند به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر گردد.

به گفته این مقام آمریکایی، پس از اجرای توافقی که برای کاهش هفت روزه خشونت در افغانستان بین آمریکا و طالبان شکل گرفته، یک تبادل نظری صلح با حضور همه طرف های افغانستانی ظرف 10 روز برگزار خواهد شد. این تبادل نظر بسیار مفصل خواهد بود و همه طرف های افغانستانی از جمله نیروهای مسلح افغانستان در آن حضور خواهند داشت.

روز پنج شنبه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در بروکسل خاطرنشان کرد که مذاکراتی بین طالبان و آمریکا درباره یک طرح کاهش هفت روز خشونت اجرا شده است. وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا این دوره هفت روزه را برای کاهش خشونت بین دو طرف کافی می داند، گفت: از نظر ما در حال حاضر هفت روز کافی است، اما در هر صورت رویکرد ما برای ادامه این فرآیند به شرایط بستگی خواهد داشت.

در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان برای امضای توافقنامه صلح جریان دارد و بعضی منابع مطلع از نزدیک بودن توافق صحبت می نمایند، فرماندهان طالبان از آمادگی برای شروع عملیات بهاری خبر می دهند.

اخیراً نیز تلگراف گزارش داد که رهبران نظامی طالبان به تیم مذاکره نماینده خود گفته اند که فرایند آهسته مذاکرات باعث لطمه زدن به عملیات سالانه بهاری این گروه و تضعیف عزم مبارزانشان می گردد.

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه ای تصریح نموده بود که برای انتها دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت هایش را در فرایند مذاکرات انجام داده و آمریکایی ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت وگوها انجام دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 798

به "آسوشیتد پرس: آمریکا و طالبان به توافق رسیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسوشیتد پرس: آمریکا و طالبان به توافق رسیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید