آغاز مانور نیروهای راهبردی روسیه تحت فرماندهی پوتین

به گزارش مجله اینمن، رئیس جمهوری روسیه به همراه همتای بلاروسی خود در حال نظارت بر فرایند اجرای مانورهای نیروهای بازدارندگی راهبردی هستند و موشک های بالستیک و کروز روسیه تحت فرماندهی ولادیمیر پوتین پرتاب خواهند شد.

آغاز مانور نیروهای راهبردی روسیه تحت فرماندهی پوتین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بیش از 30 کشتی در مانورهای گسترده ناوگان دریای سیاه این کشور شرکت دارند. هدف از برگزاری این رزمایش، دفاع از سواحل شبه جزیره کریمه، پایگاه های ناوگان دریای سیاه و همچنین امکانات اقتصادی و ارتباطات دریایی روسیه در برابر تهدیدات نظامی-دریایی احتاقتصادی از سوی دشمن فرضی است.

بطور همزمان بیش از 15 کشتی جنگی ناوگان اقیانوس آرام، دریای شمال و دریای سیاه و همچنین بیش از 30 هواپیمای نیروهای هوا-فضای روسیه در مانورهای نظامی برنامه ریزی شده در منطقه ها شرقی دریای مدیترانه شرکت داشتند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز بیان نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه مانور نیروهای بازدارندگی راهبردی این کشور را با پرتاب موشک های بالستیک و کروز را آغاز کرد. به گفته وی، پوتین به همراه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، بر فرایند برگزاری این مانور نظارت دارند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه نیروهای هوا-فضای فدراسیون روسیه، ناوگان شاقتصادی و دریای سیاه و همچنین نیروهای موشکی راهبردی در این مانورها شرکت دارند.

در این گزارش یادآوری شده بود که رزمایش برنامه ریزی شده نیروهای بازدارندگی راهبردی به رهبری ولادیمیر پوتین برگزار خواهد شد. این مانورها برای آزمایش آمادگی مراکز فرماندهی و کنترل نظامی، خدمه رزمی پرتاب، خدمه کشتی های جنگی و ناوهای مجهز به موشک های راهبردی برای انجام وظایف محوله و همچنین قابلیت اطمینان تسلیحات نیروهای راهبردی هسته ای و غیرهسته ای روسیه برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2120

به "آغاز مانور نیروهای راهبردی روسیه تحت فرماندهی پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مانور نیروهای راهبردی روسیه تحت فرماندهی پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید