آمار بیشتر مرگ و میر ناشی از تصادفات نسبت به کرونا ویروس، نگرانی جایز نیست

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/مازندران یک کارشناس روانشناسی با تاکید بر اهمیت حفظ آرامش در شرایط خاص مانند شیوع بیماری کرونا ویروس گفت: در مورد این بیماری آنچه که مردم را تحت تاثیر قرار می دهد ترس از این بیماری است اما خود بیماری تنها 2 درصد از آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

آمار بیشتر مرگ و میر ناشی از تصادفات نسبت به کرونا ویروس، نگرانی جایز نیست

ام البنین باقرنژاد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترس از بیماری نباید امور روزانه مردم را تحت شعاع قرار دهد و در ارزیابی منطقی باید گفت، این بیماری مانند آنفلوآنزای خوکی و مرغی در فصول سرما ایجاد شده و در هر بازه زمانی ورود یک ویروس و یا بیماری جدید امری طبیعی به نظر می رسد.

وی توضیح داد: اگر آمار مرگ و میر در موارد مختلف را کمی آنالیز کنیم، آمار تصادفات روزانه درصد بیشتری از مرگ و میر را نسبت کرونا ویروس به خود اختصاص داده اما مردم همچنان سوار اتومبیل می شوند و به کار روزمره خود پرداخته و به مسافرت می فرایند.

این کارشناس روانشناسی گفت: آنچه حائز اهمیت است، مراقبت ایمنی از ایدئولوژی بدن است که شما را در مقابل بیماری ایمن می نماید و ما نباید عملکرد روزانه خود را مختل کنیم، تنها باید توصیه پزشکی را جدی گرفته و یادمان نرود که هر چه به موضوعی زیاد فکر کنیم، ممکن است قانون جذب در آن مورد عمل کند.

باقرنژاد اظهار داشت: حساسیت و فکر کردن زیاد به موضوع بیماری که با رعایت کردن نکات بهداشتی به سادگی قابل مرتفع شدن بوده ممکن است موجب آسیب فکری گردد و وسواس فکری عملی و استرسی آسیب بیشتری از کرونا برای ما در بر خواهد داشت.

استاد دانشگاه پیغام نور بابل ادامه داد: وقتی ویروس کرونا تلفات کمی را به خود اختصاص داده چرا باید با تشویش و اضطراب از کارهای روزانه خود باز بمانیم، با مثبت اندیشی و رعایت ایمنی بهداشت می توانیم زندگی به روال عادی را ادامه دهیم.

تقویت روحیه ایمنی بدن را افزایش می دهد

وی تاکید نمود: وحشت اثر مخرب تری از واقعیت بیماری کرونا ویروس دارد و توصیه می کنیم نکات پزشکی و بهداشتی جدی گرفته گردد و مردم از عملکرد روزانه خود را انجام دهند و سعی در این داشته باشند که حال خود را خوب نگه داشته باشند چراکه روحیه خوب یاری می نماید تا بدن مقاومت بیشتری در مقابل بیماری ها از خود نشان دهد.

این کارشناس روانشناسی در ارائه راهکارهای کاهش اضطراب گفت: در خانه می توانید با مطالعه، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی ها و ورزش های دسته جمعی خانوادگی در منزل از التهاب و تنش بکاهیم و با توجه به اینکه مرگ و میر این بیماری تنها 2درصد را به خود اختصاص داده است با ایجاد استرس و فشار برای خود تنش ایجاد نکنیم.

باقرنژاد یادآور شد: همچنین می توانیم به دلیل افزایش قیمت شوینده ها و از سرکه به عنوان ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: سیستم ایمنی بدن و سلامت خود را با آرامش و رعایت نکات بهداشتی می توانیم حفظ کنیم، آمار آنقدر نیست که نگران کننده باشد و استرس کشنده تر از خود بیماری کرونا ویروس است و باید کوشش کنیم سلامت روان خود را بالا نگه داریم.

این کارشناس روانشناسی اظهار داشت: سعی کنیم زیاد در خصوص بیماری در خانه صحبت نکرده و در ضمیر نا خودآگاه و هوشیاری، این بیماری را فاجعه انگیز قلمداد نکنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 855

به "آمار بیشتر مرگ و میر ناشی از تصادفات نسبت به کرونا ویروس، نگرانی جایز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بیشتر مرگ و میر ناشی از تصادفات نسبت به کرونا ویروس، نگرانی جایز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید