ابلاغ ضوابط موافقت نامه های سطح خدمات پستی به اپراتورها
به گزارش مجله اینمن، ضوابط و چارچوب های موافقت نامه سطح خدمات پستی از طرف کمیسیون تنظیم مقررات ارتباط به اپراتورهای پستی ابلاغ شد.
به گزارش ، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط و چارچوب موافقت نامه های سطح خدمات پستی به اپراتورهای پستی ابلاغ شد. این مصوبه که با هدف تضمین کیفیت خدمات و هزینه عدم اجرای تعهدات در شبکه های پستی و رعایت حقوق مشتریان در اردیبهشت امسال تصویب شده بود با امضای دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اجرا به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، پست پیشگامان بادپا و پست اول فاخر ایرانیان ابلاغ شد.
تعهدات خدمات پایه و غیر پایه پستی ثبتی داخله و خارجه، غرامت تاخیر در توزیع، آسیب دیدگی یا مفقودی، ساز و کار های پرداخت جریمه از موضوعاتی است که در این مصوبه پیش بینی شده است.
براساس مصوبه 318 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی موظف هستند همزمان با آغاز ارائه خدمات، سامانه ای برای میزان گیری پارامتر های کیفیت شامل مدت زمان سیر مرسوله، غرامت، نحوه پیگیری و ثبت شکایات برای خدماتی که در موافقت نامه سطح سرویس (SLA) با مشتری درج شده، راه اندازی نمایند.
موافقت نامه سطح خدمات (SLA)، موافقت نامه ای است که بین دارنده پروانه و مشتری به منظور تضمین پارامتر های کیفیت خدمات معین شده شامل کیفیت سطح خدمات، نحوه میزان گیری، تخطی از سطح خدمات و ضمانت نامه های اجرایی تنظیم می گردد و مسئولیت اجرای آن به عهده دارنده پروانه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان